Säsong i Kicking Horse?

Säsong i Kicking Horse?
Säsong i Kicking Horse?
Säsong i Kicking Horse?
PeeGee sa:
Jan-krokant sa:
PNyberg sa:
Haha....ja när jag hittar den orten så lovar jag att jag.....INTE kommer att berätta :P heheeee
Ogilla.
Ja det var elakt. Så elakt att jag spillde ut en kopp nybryggt java över hela mig! :(. Nu är jag brännskadad....

Du är allt en hyvens kille du....
Har iofs hørt att Whitewater ær THE SHIT (skojar inte) nær det snøar....annars inte så ballt.

Säsong i Kicking Horse?
PNyberg sa:
PeeGee sa:
Jan-krokant sa:
Ja det var elakt. Så elakt att jag spillde ut en kopp nybryggt java över hela mig! :(. Nu är jag brännskadad....

Har iofs hørt att Whitewater ær THE SHIT (skojar inte) nær det snøar....annars inte så ballt.
Gjorde säsong där i vintras och det stämmer kan jag säga..dock är landningarna ungefär lika platta som i Revy :)
Dessutom var det knappt några dagar utan ny snö så kan inte utala mig så mkt om dåliga snöförhållanden.

Och Nelson är den bästa staden jag besökt i BC!

Säsong i Kicking Horse?
kodos sa:
PNyberg sa:
PeeGee sa:

Gjorde säsong där i vintras och det stämmer kan jag säga..dock är landningarna ungefär lika platta som i Revy :)
Dessutom var det knappt några dagar utan ny snö så kan inte utala mig så mkt om dåliga snöförhållanden.

Och Nelson är den bästa staden jag besökt i BC!
Hm, kanske ska satsa på Nelson istället då :)

Kan du inte berätta mer om din säsong?

Säsong i Kicking Horse?
Whitewater är en liten anläggning med lite fallhöjd men å andra sidan så är terrängen extremt rolig (en del fina plattlandningar finns för dom som gillar det). Eftersom Nelson ligger ganska långt ifrån några större städer och inte riktigt på vägen till någonting så är det lite turister, folk börjar klaga på liftköerna när man får vänta i typ 5 min..En nackdel jämtemot andra orter är avståndet till berget som är ca 15-20 min beroende lite på väder och förare, jag liftade ungefär hälften av mina skiddagar och det var oftast inga problem.

Jag har inte varit i Golden och bara ett par dagar i Revelstoke men jag har gjort säsong i Fernie och Nelson har lätt bättre uteliv, Spirit Bar tar in många stora DJs och en del rappare och så.

Annars är Nelson en avslappnad stad som mer eller mindre består av hippies, skidåkare och hippieskidåkare.

Snödjup

Tillbaka
Topp