Säsong i St. Anton 10/11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Daaan

Ny medlem
Säsong i St. Anton 10/11
Tja! Jag har precis dragit ihop ett litet gäng som ska ner till St. Anton nu i vinter, vi hade till att börja med tänkt fixa boende hemifrån i ungefär 2-3 veckor. Under de veckorna kommer vi ha tid att leta både jobb och boende samt lära känna bergen lite. Jag har använt mig av sökfunktionen och har fått svar på väldigt många frågor, men inte lyckats hitta riktigt allt vi har funderat över.

Eftersom vi alla blir av med säsong-oskulden så har vi funderat över detta:

Har någon bra tips på boende för 4-6 pers som är lätt att få tag på hemifrån?
Hur funkar depositionen där nere? Behöver man lägga ut en jäkla massa pengar direkt när man kommit ner eller kan man betala efter hand?
Hur funkar det med lönen? Får man ut en gång i månaden som hemma, eller får man ut efter hand? Får man ett svartjobb så är det klart annorlunda, säg utifrån era egna erfarenheter! Allt uppskattas!
Kanske hänger ihop rätt mycket med förra frågan med hur lång tid tar det för första lönen att komma?
Hur tar man sig lättast ner dit? Jag har starkt funderat över tåg, men isåfall vilket bolag kan man åka ner med? Var är lättast att byta tåg så man kommer rätt ner till St. Anton?

Alla hjälpsamma tips här är välkomna eftersom vi inte har någon som helst erfarenhet!
Peace!

Säsong i St. Anton 10/11
Finns redan två trådar. Känns ganska onödigt att skapa en till tråd. Posta det du skrivat här istället och se till att den här låses.

Säsong i St. Anton 10/11
Alright.. Ville bara ha svar på mina frågor och då kändes det lättast att göra en egen tråd, eftersom ingen av de andra har riktigt haft några frågor.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp