Säsong i Val Thorens?

Ibell

Ny medlem
Säsong i Val Thorens?
Tja!! Är en trevlig tjej som vill göra säsong i Val Thorens i vinter, och söker resesällskap. Allting blir så blir så mycket lättare om man är fler! ;) Har varit en del i Val T, tio veckor allt som allt, så jag känner till stället rätt bra, men nu vill jag göra en säsong där. Sugen?? Hör av dig till mig!!! Kramar Hanna

Säsong i Val Thorens?
Tja,

Ett alternativ om du tänker åka ned själv är att åka med Alpservice. Det är ett slags kontaktförmedling för bummare. Du betalar 21000 sek + 2000kr deposition så slänger de ihop dig med tre till fem charmiga (mestadels danska) människor.

Eftersom de har ganska många bummare på plats fungerar de även som arbetsförmedling utifall det skulle tryta på den fronten. De kan även ordna nedresa i "bumsebuss" för ca 1800 sek.

Jag har inte rest med dem själv, men har några danska polare som tycker att det fungerat bra.

Även Sne/Snö har liknande erbjudanden.

Tyvärr verkar folk inte ha insett hur bra Valtho är... Alla vill till Cham...

Säsong i Val Thorens?
Tja
Helt klart sugen på att hänga på neråt.

Ska gå STS reseledarutbildning i BG men räknar väl inte med jobb direkt mer en kul grej.
Har aldrig åkt skidor söderut så jag har ingen koll på det men har kört två säsonger i Gränsen.

Men som sagt e gärna på om du drar ner tidigast mitten dec eller det e kanske för sent.

So long /Jimmie

Säsong i Val Thorens?
Hej Hanna!
Jag har tre platser kvar i en lagenhet mitt i Val Thorens..

om du ar intresserad hor av dig!

MVH John

john-olsson@tele2.se

Tillbaka
Topp