Säsong i Verbier 2013/2014

MansClaeson

Ny medlem
Hej,

Jag och 4 kompisar har beslutat oss för att tillbringa nästkommande vinter i Verbier.
Vi letar desperat efter boende och jobb inom helst bar/restaurangbranschen men är öppna för annat, då vi har erfarenhet inom just detta. I vårt gäng är det endast en som gjort säsong innan, och då för STS.
Vi är gedigna skidentusiaster som tillbringat många veckor nere i Alperna och kommer ägna så mycket tid det går i backen och off-pisten.
Fest och skönt häng är givetvis obligatoriskt det med.

Hör gärna av er om ni själva ska dit/är intresserade och/eller har varit där redan.
All hjälp uppskattas.

Ciao,
Måns Claeson

Om ni inte hittar något i Verbier, så kan ni hitta i haute-nendaz, grannbyn, den är dock inte mycket till fest, men områdena i närheten erbjuder sjukt bra åkning och mycket orörd snö.
Jag va där förra säsongen, men man saknade dock bra bummarfester och dylikt.

Men det som kan överväga är att du kan bo bra mycket bättre där för samma eller t.o.m. mindre peng.

Hej :)
Jag ska jobba i Verbier nu i höst/vinter på en reklambyrå.
Så de kommer bli en hel del åkning, fest o ha de gött! :D vi måste ses !

Senast ändrad:
Tjaoo!

Är en grabb på 22 bast som ska ta sig ner mot Alperna och Schweiz. Nu letar jag efter nytt häng, boende och om möjligt ride ner. Det finns säkert ett stort antal engagerade puder andar här som vill betala mindre hyra, hitta nya homies och åka så mycket offpist som bara går.

Jag vet inte riktigt vad som är bäst och håvar gärna in tips om allt angående Verbier, så va inte blyga, svara så hörs vi inom kort!

MansClaeson sa:
Hej,

Jag och 4 kompisar har beslutat oss för att tillbringa nästkommande vinter i Verbier.
Vi letar desperat efter boende och jobb inom helst bar/restaurangbranschen men är öppna för annat, då vi har erfarenhet inom just detta. I vårt gäng är det endast en som gjort säsong innan, och då för STS.
Vi är gedigna skidentusiaster som tillbringat många veckor nere i Alperna och kommer ägna så mycket tid det går i backen och off-pisten.
Fest och skönt häng är givetvis obligatoriskt det med.

Hör gärna av er om ni själva ska dit/är intresserade och/eller har varit där redan.
All hjälp uppskattas.

Ciao,
Måns Claeson
Tjäna. Jag har fått två bra erbjudande från de lokala skidskolorna därnere och söker boende. Hur har det gått för er? :))))

Tillbaka
Topp