Säsong i VT 15/16

Greenthumb

Medlem
Säsong i VT 15/16
Tjena allesammans!

Jag och två polare ska dra ner till VT nu i slutet av november och undrar lite vad man ska söka för jobb, kommer ha ungefär 50-60k i budget efter hyran och liftkortet så vill gärna ha något gött ströjobb så man har tid att pumpa så mycket puder som möjligt :D Så min fråga till alla sköna bummare där ute som har gjort säsong i VT, vart ska man söka och vad för slags jobb ska man leta efter?

Är så sinnessjuk taggad på vintern nu, vilka mer sköna människor ska spendera vintern i VT iår?

Senast ändrad:
Säsong i VT 15/16
tja!
jag är också sugen på att dra en säsong i Val T. förra året va ja i bad gastein men de va ganska litet ställe jämfört med. jag har erfarenhet som bartender och servitör så planen är att jobba några kvällar i veckan i bar eller nattklubb. vilka barer är vettiga att söka till?
( ja vet att säsongen börjar tidigt i vt men ja drar nog inte ner fören runt jul / nyår. finns det några jobb kvar då?)
finns de något kollektiv där eller är det lägenhet som gäller?
mvh jocke

Säsong i VT 15/16
Tja jocke95!

Gjorde du säsong i Bad gastein?
Jag har ingen anning om vart man kan söka, jag tänkte mest söka typ som diskare eller något annat strö jobb vill ju helst jobba så lite som möjligt ;)
Vi hyr en lägenhet, hör med Martin Lassesen på facebook och kolla om han har någon säng att hyra ut över säsongen.
Vad jag har hört så kanske det blir lite svårare att få jobb då men absolut inte omöjligt, har man bara lite is i magen så löser det sig nog!
Hoppas vi ses där nere på afterskin :D

Säsong i VT 15/16
hej greenthumb

jupp, 6 månader i bad gastein blev det, mycket väl spenderad tid måste jag säga!
jobb ska nog inte va några problem, de tråkiga är ju att de bra jobben försvinner fort, och de är ju dem man vill ha såklart ;) av erfarenhet ska det vara mycket lättare att få arbete ute på restaurangerna i backen, men, det är ju då man vill åka skidor!

När vi ändå är inne på jobb, vilka barer / natklubber är bäst? så man vet vart man ska skicka in sin ansökan som bartender :cool:

ja de är klart vi ses på afterskin! #afterskiteamsweden

Säsong i VT 15/16
Jaha nice! Då kanske du har någon koll på vad man spenderar pengamässigt på en säsong?
Ja det är ju det, du vet inte vad man ska söka för slags jobb om man vill ha något schyst strö jobb?
Tror saloon, panda och malaysia är dom största nattklubbarna. Är du medlem på seasonaires of val thorens 15/16 på facebook? Där läggs upp en hel del jobb erbjudanden.

Gött att höra! #afterskiteamsweden kommer rocka barena

Säsong i VT 15/16
Kungligt!
Hur mycket man spenderar på en säsong varierar mycket
Förra året la ja 2000 på boende
350för säsongs liftkort
300/månad i mat (lagade tillsammans med två andra, samt fick personalmat de dagarna jag jobbade)
Sen gick de la 400/ månad till barena,
Så ja kom undan rätt billigt, gick break eaven då jag arbetade 50% Men vissa käkar restaurang nästan varje dag och de är ju klart de blir dyrt då. Men de är ju nattklubbarna som är största boven för dem flesta.
Besta sättet att spara pengar? Förkröka son en svensk :D

Okej, aah ja ska kolla upp den gruppen :)
Panda ???? har ja precis skrivit personligt brev tilk så den ansökan skickas in imon ;)

Tillbaka
Topp