Vad för typ av säsong tänker du? Ska du arbeta eller bara åka skidor? Två saker att ha i åtanke:
- De flesta du kommer åka med här sannolikt inte gör fullsäsong, så de kommer arbeta eller plugga på olika sätt och inte "alltid" vara tillgängliga för att åka (därmed inte sagt att det är omöjligt att inte "alltid" hitta nån att åka med).
- Själva fagernäsfjället/Narvikfjället är i sig inte så stort, jag personligen skulle vara tveksam till om jag tycker att det håller en hel säsong dag ut och dag in. Jobbar/pluggar du samtidigt så du inte kan åka hela tiden alltid är det ju en klart bättre sits sett till hur snabbt det fjället tar slut.
Vad är din inställning till att tura? Narvik med omnejd är ganska begränsat utan hudar hudar under skidorna.
För boende skulle jag leta efter att hyra en hybel alt del i kollektiv nånstans, det borde gå att hitta till OK pris. Speciellt om du har tillgång till bil (vilket jag _starkt_ rekommenderar, det finns så in i maren mycket häftig åkning som blir tillgänglig här kring med bil+tur) och kan tänka dig hyra i typ ankenes eller håkvik (andra sidan beisfjorden, inte centralt).
Och ha också i åtanke att de har stängt gamla gondolen och håller på att bygga ny. De _säger_ att den ska öppna till årsskiftet, men jag skulle inte ha onödigt bråttom att komma upp (men som gränsen-veteran antar jag att du inte tänkt att komma upp innan solen börjar komma tillbaka lite oavsett, och jag har svårt att tänka mig att den inte skulle vara färdig till dess).
Hvis du kommer deg opp i vinter så si ifra. Vi kanskje kan shredde sammen!