Säsong Schweiz/ Italien 2015/16

christinh

Ny medlem
Hej!

Jag hoppas någon kan hjälpa mig. Jag skulle vilja göra en vintersäsong i de schweiziska eller italienska Alperna nästa år. Vilka skidorter rekommenderar dig? Vilka är dina erfarenheter när det gäller levnadskostnader, bostäder, snöförhållanden etc. Vilka är de bästa sätten att hitta andra likasinnade? Eller någon planerar densamma för 15/16?

Ha en bra dag!

Chris :)

Chris,

Try Cervinia, you get the best of both worlds. You will be based on the Italian side with the cheap prices, plenty of other seasonnaires, cold beer, super snow park and big mountain freeride- then when you feel like it, you simply ski over the mountain to Zermatt in Switzerland. Its pricey but they have an INCREDIBLE freeride zone and 2 amazing snow parks and plenty of great runs. You also have access to the whole of the valley on the Italian side eg, Champoluc, Gressoney, Courmayeur etc which are all incredible.

If you want some more info just message me, ive been living in that valley for 5 seasons now and I still think it rocks.

Until then, have an awesome summer.

Best
A

Jag är sugen på att göra min första säsong i Zermatt i vinter! Har varit där några veckor innan och skidåkningen är oslagbar, men priserna i byn är relativt dyra. Dock är den väldigt fin och på hela alltet tycker jag att det är värt det ändå. Boende och sånt har jag ingen koll på, men checkar vidare på det :)

Tillbaka
Topp