Säsonga -07

Gustav_Kilander

Ny medlem
Säsonga -07
Hallå
Jag undrar om det är någon som vill hänga med ner till alperna i januari och bli där i 3-4 månader? jag åker bräda (försöker åtminstonde). Kan hoppa på hos någon eller några som har någon plats ledig, är inte så nog med vart jag åker bara det är schyssta backar.

Säsonga -07
ok då är det bara att hänga på.. hehe

kolla http://www.gotthard-oberalp-arena.ch/de/ueberregskipaesse-m464/ för snowpass graubuenden !! OSLAGBAR

försöker samla ihop lite folk till säsong i schweiz.. närmare bestämt kanton Graubuenden pga att där finns världens bästa säsongskort som går att hitta.. kostar 1200 Sfr och gäller på alla liftar i hela Kantonen (stora och små är det runt 50 st) De störst orterna som även finns listade i "skidorter" är: Davos, St.Moritz, Lenzerheide, Arosa. sen är där: Scuol, Savognin, Berguen, Bivio, Avers, Spluegen, Gruesch-danusa, Disentis, Laax.. Corvatch... ja och många fler.
har letat en del på "strategiskt" bra ställen.. börjar luta lite mot Lenzerheide pga att då ligger mer eller mindre mitt i. Eller Davos.. som bas alltså.
Själv pratar jag flytande schweizertyska, åker skidor, hellst öppen offpist - och skog när man kommer lite längre ner. skog går bra med. (testade snowboard i 9ddg´r sen tröttnade jag).
En kille från Australien som e grym på surfa kommer nog att hänga på.. för att lära sig snowboard ordentligt.. han har åkt lite förra vintern.. tror inte det ska bli nåt problem annars får man väl träffas i baren och parken samt afterski !!

Senast ändrad:
Säsonga -07
Bor ni med bredbands-Internet så hänger jag på. Åker bräda, bara offpist, är hemma och jobbar annars. Gillar Schweiz franska del men det är nog lugnt i den tyska också.

Säsonga -07
ja .. kan bara svara som alla andra i den andra tråden.. ADSL finns ju men det kan vara lite sisådär med det.. kabel-tv varianten har jag aldrig testat.. brukar mest åka på backen när jag är nere =) nej menar bara att jag inte haft behov av det.. men förstår att du behöver för jobbet alltså. Ska försöka kolla upp hur det är med kabeltv varianten.. för det är det finns ju iaf. i de flesta lyor där nere..
hörs

Säsonga -07
Gustav, vad räknar ni med att det kostar totalt, hur bor ni, har ni börjat kolla med sånt?
Är ADSLn inkopplad eller måste man härja med Swiss telecom?

Säsonga -07
Asså, det låter bra, har du varit just där nere innan( antagligen för att du pratade flytande ). ja, det verkar ju schysst. Vet du något om lägenhet och sådant...
Påtal om din kompis så är jag inte heller så särskillt bra på att åka, men det är vansinigt kul. Hur mycket är 1200 Sfr i svenska?, skall du jobba där ner? Kilian

hajdå

Säsonga -07
ok, blev en del frågor.. logga in på messenger så blir allt enlklare..
jag har bott i schweiz innan, 100 schweiziska brukar gå på ca. 550-600 Skr. så ca 6-7k svenska. Och boende har jag mest koll på vad priserna brukar ligga på.. beror ju på lya och läge oxå förstås. Och det beror på hur många som hänger med och hur länge. När hade du tänkt börja säsongen?

Säsonga -07
Kilian,

Det där verkar riktigt trevligt om jag får säga så... Gillar verkligen upplägget med en bas och några mindre men exklusiva, dvs. pistinriktade orter i närheten. Maximalt med pow med andra ord... Bara en sån ort som Arosa... och lite jibbing i Laax. Jag gillar upplägget, helt klart!

Dock så räcker pengarna ungefär till ett par ordentliga puderskidor med bindningar, och för att jag ska göra en säss. behöver det shoppas nya pjäxor, safety-kit, jag ganska mycket... Jag kommer dock börja söka jobb för hösten nu på måndag och får jag ett trevligt lagomt hjärndött jobb i en Ica- eller Vi-butik så kommer jag nog jobba ihop runt 30-40k, och då snackar vi säsong.

Men jag ville bara sticka fram huvudet så att du vet att du har en som iaf. är jäkligt intresserad av lite runtflackande i kantonen Graubuenden. Jag lovar att höra av mig om jag får ett najs jobb!

Säsonga -07
Jag e också sugen, tycker det låter som ett grymt alternativ, men som alla andra veliga mænniskor ær jag inte helt sæker på att det blir nån sæsong men jag ær iaf i oslo och jobbar ihop lite pengar om det skulle bli som jag vill. har gjort två halvlyckade sæsonger i kanada førr och længtar nu efter massor med puder och ett par feta skidor under føtterna
Blir de sæsong så kan jag tænka mig att dra i slutet på december.

Tillbaka
Topp