Säsonga i Alperna eller Canada?

rutgersson

Ny medlem
jag och ett par kompisar går nu sista året på gymnasiet och ska givetvis göra ett par säsonger på skidor. Problemet är ju bara var man ska någonstans, vi funderade på val disere men jag kom precis hem därifrån efter en veckas skidåkning med väldigt lite snö, och en säsong med halvtaskiga snöförhållanden känns inte kul. Canada borde ju ha bättre förhållanden men man vill ju ha något att göra på kvällarna också. Vi vill alltså kombinera puder till naveln och bra afterski/fest. Var hittar vi det?

Man måste ju ha tur med vädret oavsett vart man åker.
Jag har tyvärr aldrig varit i Canada men de krökar nog rätt bra där oxå, och vackra damer verkar det finnas där oxå. Men mitt tipps åt er blir Morzine (vackra fransyskor) som är en lite större stad med party och närhet till stora berg och mycket åkning.

http://www.morzine-avoriaz.com/

http://www.skimorzine.com/

Hare kanin och lycka till grabbar.

Ja det är väl tyvärr vädret som ställer till det. Är det säkert att det finns vackra fransyskor? jag kom precis hem från val disere och tyckte mest dom såg ut som blandningar mellan hästar och vanliga fula tjejer? Men tack för tipset!

Senast ändrad:
ja där borde ju en handikappad i rullstol komma hem utan sin oskuld, men hur är åkningen där egentligen? jag menar berget är ju inte så högt. vi vill ha ett ställe 50/50 park/offpist.

rutgersson sa:
Ja det är väl tyvärr vädret som ställer till det. Är det säkert att det finns vackra fransyskor? jag kom precis hem från val disere och tyckte mest dom såg ut som blandningar mellan hästar och vanliga fula tjejer? Men tack för tipset!
Ja du har en poäng där Rutgersson. Vissa ser ut som en påse skit, luktar svett och är allergiska mot rakhyvlar. Men många är sjukt fina, vältränade och klär sig med stil.

Ni får väl säsonga i Åre då, då de Svenska bruarna ÄR snyggast i hela världen ,-)

Eller kanske Sierra Nevada i Spanien kan vara något som är lite kul och annorlunda?
Har bara varit där en vecka iofs, och då var det +25˚ i Marbella och inte så mycket puder kvar på berget (mitten av mars 07) och en jävla frukost kostade €18 på hotellet. Visserligen fanns typ ALLT där och en kock stog och stekte ägg och fixade omeletten precis som du ville ha den. Det blev bara en sån frulle, sen blev det en espresso och baugette på de lokala fiken istället.

Men leta på ni, skriv gärna och berätta om ni hittar den optimala skidorten sen..

Hur är det ang detta säsonga i canada? Måste man söka visum för detta om man stannar tex 4-6 månader?
Frågan gäller både för den som vill jobba där eller helt enkelt lever på sina besparningar

Har ett svagt minne om att en polare skulle söka visum för att få jobba i canada och säsonga, men han hade en prick i registret så han vart nekad.

Kan det mycket stämma? (Ja jag har en prick sen 2 år tillbaka :( )

Fuck da police bara!

Nä, men finns det inte ett sånt tjyvknep att man kan åka över gränsen till USA, bara över en dag eller nåt och sen åka tillbaks till canada? Borde kanske funka?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp