SÄsonga I Alperna, Tips!

SÄsonga I Alperna, Tips!
Hej! Jag vet, innan ni säger något, jag är ute i väldigt god tid men jag har redan börjat planerna lite för hela 2016. Jag skall söka till högskolan för hösten men kommer jag inte in är jag riktigt sugen på att dra och säsonga i Alperna. Nu söker jag alltså alla TIPS ni kan komma med, helst från er som redan varit där, på ställen att jobba på.

Jag söker något företag där man kan få jobb och man kan få hjälpa med boende under dessa månader. Min bror har varit Val Thorens och jobbat för Langley men han rekommenderar inte det för den dåliga lönen (jag vet, svårt att hitta något med asbra lön) men kanske något där man inte behöver leva på vatten och bröd.

SÅ TIPS TIPS TIPS! :lol::lol:

SÄsonga I Alperna, Tips!
Tycker du absolut inte ska avfärda Langley, själv gjort en säsong för dem i Valdi(och många polare som gjort flera) och det var inte så jäkla dåligt. Visst lönen är skit, men jobba för pengar gör du i Sverige och inte utomlands. Vi fick frukost och middag på jobbet med, vart najs. Lär dig själv att inte äta lunch bara, så är säsongsekonomin fixad utan större problem (medräknat en generös bartender på din arbetsplats). Åkte ner mer eller mindre pank efter att skidkortet var fixat, gick överlag plus på säsongen - inte omöjligt alls.
Visst att företaget och jobbet/lönen som sig lämnar en del att önska, men för en säsongsupplevelse är det faktiskt riktigt bra. Undantaget är de stackars människorna som av oklar anledning vill jobba som guider, de får jobba ihjäl sig för samma kassa lön och får slöglida i pist hela säsongen. Undvik för allt i världen det.

Rent generellt gäller det om du undviker svenska charterföretag att jobba så mycket som möjligt hemma -du vill inte jobba för mycket väl på plats.
Men annars ja, bestäm vart du vill åka, fixa ihop ett gäng på en lägenhet och hör av dig till ortens olika barer/hotell och se om det händer något! Inte superkomplicerat egentligen, men följ "jobba-hellre-hemma"-rådet så långt det går för att inte vara totalt beroende av att jobb löser sig.
Att kunna språket någorlunda är definitivt ett plus, speciellt i Schweiz/Frankrike.

Snödjup

Tillbaka
Topp