Lösningen är självklart att jobba då backen inte är öppen! Jag har själv skid/snowboardlärar steg 2/1 men skulle aldrig någonsin få för mig att jobba i backen med att valla folk, oavsett om de var kids, medlålders "jag-kan-det-här"-farsor eller pensionärer. Hitta ett jobb i ett kök eller i en bar så kan du åka hur mycket du vill, hela tiden, varje dag. Skidåkning ska vara fritt och spontant, vilket inte rimmar bra med att åka runt i pisterna med betalande folk.
Men om du faktiskt är intresserad av det ovannämnda så är kontakter verkligen allt. Jag tvivlar rätt hårt på att du får något skidlärarjobb i Frankrike utan fransk utbildning och språk(Ecole de Ski Francaise är lite sådana). Österrike känns som ett bättre ställe för sådant, alternativt att sticka till ställen som har mycket engelsmän. Vet att några som jag känner lite halvt jobbade på nån skidskola i Engelberg(Schweiz) utan någon direkt utbildning(vad jag förstod), mest som typ "barnpassning" i backen men kan säkert bli till "skidlärare" efter nån öl.