Säsonga i Åre 07/08

hubbabubba1

Ny medlem
Säsonga i Åre 07/08
Hej!
Är en snowboardtjej som är taggad på att säsonga i åre i höst. Är mycket intresserad av boende, egen lägenhet eller delad med andra. Hör av dig ifall du oxå har planer på att¨åka upp eller ifall du är erfaren säsongare och har tips att dela med dig av! ;) Tar tacksamt emot all information jag kan få. Ha de goast sålänge!

Senast ändrad:
Säsonga i Åre 07/08
Måste väl vara lättast me skistar, då får man ju boende, jobb o allt annat som ett slag i ansiktet. Känns tryggas iaf, ungefär som charter!

Säsonga i Åre 07/08
sök jobb på skistar. ganska dyrt me deras personalboende tycker jag, men de är svårt att hitta billigare, eller nånting själv oxå för den delen... hoppas de går bra och lycka till!

Säsonga i Åre 07/08
Emas emas emas eller någon annan, Jag antar att dom drar direkt från lönen,alltså månadsvis? Eller ska man punga ut med allt direkt från första dagen? Jag har sökt hos dem nu för första gången, därav mina orututinerade frågor!

Säsonga i Åre 07/08
Japp dom drar boendet från lönen...
Har jobbat åt skistar 3 vintrar fixade eget boende annonserade i ÖP bla.
Enklare att få jobb också om du redan har boende då Skistar inte har ett överflöd av lägenheter direkt.
Men får du jobb och boende av skistar så kan du ha tur att få ett sjyst boende med sjysta peoples! Har du otur får du dela med ett gäng puckon samt bo i en garderob ;)
Jag valde att välja mina mates själv men smaken är som baken!

Men som sagt mycket enklare att få jobb med eget boende, funkar även att åka upp och söka på plats om du har boende. Men sök på fler ställen skistar är ju inte det enda alternativet direkt

Säsonga i Åre 07/08
Jobbar man åt Skistar kommer man för det mesta att jobba de tider man vill åka. servicejobb på kvällstid är att rekomendera om du vill åka så mycket som möjligt.

Säsonga i Åre 07/08
Bonde förtutom i Uppsala har man ju inte, så de blir ju kneppigt. Är det någon som har erfarenhet av hur det är att tälta på vintern?! Nejdå , men tack för svaren!

Tillbaka
Topp