Säsonga i Aspen

selfpossessed

Ny medlem
Säsonga i Aspen
Hej jag e en kille på 24 bast som hade tänkt att sticka till Aspen nästa säsong!!...men nu e det så att jag har aldrig varit där eller i usa och säsongat...så jag skulle behöva hjälp av någon som har varit där och säsongat!!
typ var man kan bo...om det finns privata familjer som hyr ut rum osv.
om det finns jobb??...om det e lätt eller svårt att få??
finns det kvällsjobb??...vill ju ha dagarna att åka på!!

hur mycket pengar behöver man ungefär ha med sig för att klara iaf dom första 2 månaderna..om man nu intehittar något jobb?!?


kanske någon som e sugen på att följa med?
 
Säsonga i Aspen
Det finns skit många lägenheter att hyra oh det är lätt att få jobb på barerna som kvällsjobb. Annars som Dagsjobb kan du ju alltid ta flygplatsen;)
 
Säsonga i Aspen
Tjena!

Jag är riktigt inne på att åka till Usa nästa vinter. Som jag förstår det måste man ju skaffa sig jobb+arbetstillstånd innan man åker dit. Men det kanske är många som jobbar svart?? Snatty kanske vet?!? Annars kan man kolla in tex Aspens hemsida o söka jobb på resorten därigenom, vet inte hur lätt/svårt det är att bli anställd genom dem men det är ju värt ett försök iallafall. Och då löser de nog boendefrågan också...

Ha det bra! Tove
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp