säsonga i frankrike!

AnnaKarinL

Ny medlem
säsonga i frankrike!
Hallåj

Jag har nu kommit på att det vore ganska kul att åka och jobba en säsong i franska alperna när min kurs på universitetet är slut i januari (eller okej, jobba kommer väl inte att vara så kul men det får man väl ta om man ska ha råd att åka skidor hela säsongen...) Har inge jobb, bostad eller ens en aning om exakt var jag ska åka. Såå.. är det någon som har tips på jobb, har en plats över i en bostad eller vill hänga med så ser jag fram emot att höra av dig! Vem är då jag? En 22-årig tjej bosatt i umeå som gillar att åka skidor!

ses!

säsonga i frankrike!
Hej!

jag funderar på att åka ner till franska alperna nån gång i februari/mars å på så sätt ta en kortsäsong. har alltså samma problem som dig när det gäller boende och jobb o.s.v. hade iofs tänkt å undvika jobba men man vet aldrig.
Så nu vet du att du inte är ensam, har du tips, idér eller nån gemensam lösning så hör gärna av dig!
Jag är en kille på 20, hyffsat trevlig och sysslar med surf, windsurf å alpint.

Hörs!

säsonga i frankrike!
Hitta nåt ställe du tycker verkar kul och bara åk. Som tjej har du inga problem med jobb, boende kommer ofta med jobbet eller så vet dom du jobbar med någonstans du kan bo. Räkna med en vecka på vandrarhem och sen har du ditt på det torra. Försök få med dig pengar till säsongskortet och en eller två hyror så har du säkert så det räcker.

Mvh

säsonga i frankrike!
Eller plugga franska i Chamonix och få pengarna från CSN.

http://www.insted.se/sv_start.htm

Nån här på forumet sa nyligt att det fanns platser kvar. Kursen börjar precis efter det att kurserna slutar här så det passar bra på det sättet. Många jobb vill dom ju redan ha en på plats för.

Tillbaka
Topp