Säsonga i Idre 11/12?

Säsonga i Idre 11/12?
*Tobbe_Carlsson

Tja, Var ungefär ~~8-10 år sedan jag var i Idre senast, vilket gör jag inte minns så mycket av stället, men jag kommer ihåg att dom höll på att bygga en skidstation där uppe då, har dom utvecklat anläggningen ännu mera de senaste åren? :)

Säsonga i Idre 11/12?
Ska tillbaka för tredje året som Parkansvarig/skidlärare. Dom har byggt en ny topp restaurang och förlängt backarna på Ostsidan. Det kommer nog bli bra.

Chippen: Har kommit på en sak till pulka tävlingen vi ska ha med. Inget man behöver bygga utan snarare köpa :)

Säsonga i Idre 11/12?
Chomp: Som Viktor skrev så har dom byggt ut en hel del och även massa nyheter så det kommer nog bli sjukt bra! :)

Viktor: Kung!! :D Du och jag teamar upp igen?? Kommer det kunna slå "stolen" från förra året? :P

Säsonga i Idre 11/12?
Skönt och se att dom har fått fart på kanonerna! Ska ju upp den 29:e så hoppas det finns nån backe klar!

Har i nya fått reda på vart ni ska bo än?

Säsonga i Idre 11/12?
Finns lite olika boenden. Men som första säsongare tror jag att man kommer få bo på lillgårn som det heter, är väl liknande student rum med delat kök, finns även bastu!!

Säsonga i Idre 11/12?
Tja!
Åker upp på torsdag eller fredag och kommer troligtvis stanna kvar säsongen ut. Och då det börjar närma sig har man ju självklart funderingar som någon där uppe förhoppningsvis kan svara på.

Har ju sett att det bara är 9 liftar och 17 backar öppna ännu så länge och nästan hälften är ju gröna tyvärr, men har ju sett att det ska börja snöa rejält på söndag och sedan fortsätta ett bra tag. Så lovande ser det ju ut i alla fall.

Men körs snökanoner på nätterna nu när det är så lite snö i backarna eller vilar dom?
Är det möjligt att fler backar hinner öppna innan helgen?

Ses där uppe!

Säsonga i Idre 11/12?
Snökanonerna körs när vädret tillåter det, och jag tyckte dom sa idag att inget mer kommer öppnas upp till helgen, men det kan ändras från dag till dag.

Idag öppnade vi västbranten som är en svart backe. Som sagt andras från dag till dag.

Senast ändrad:
Säsonga i Idre 11/12?
Upptaderar tråden lite. Min förhoppning är att få jobb där uppe nästa år. Har hus i idre och har vart där flera veckor varje år sen barnspel. Har ni något tips hur man ska gå till väga, och kanske något tips på vad man ska ha med i Cv som kan va meriterande? Mvh

Snödjup

Tillbaka
Topp