Säsonga i italien-var?

• Trådstartare Trådstartare MyL
  • Start datum Start datum

MyL

Ny medlem
Säsonga i italien-var?
Tänkte dra någonstans till italien och säsonga i vinter - och uppskattar alla tips om orter, jobb och liknande! tänkte åka dit nån gång i slutet av december, början av augusti.

// My

Säsonga i italien-var?
Tja! Gillar du långa pister o kanonbra backar ska du åka till Cervinia! Va där o jobbade förra säsongen o ska ner igen i år med brorsan o kusinen. Alla tre helförälskade i stället! Ett litet tips bara :) Let me know om du drar ner om du är sugen på o dela boende. Eller bara vill ta en after-work beer på Dragons! :P

Säsonga i italien-var?
Vad är du ute efter med din säsong? Fest med svenskar? Brant offpist? Lära dig italienska? Hör med chrtur, han kan nog en del om de italienska orterna.

Säsonga i italien-var?
Che catzo! Gillar du otroligt långa pister där en snowboardåkare får staka sig fram till 50 procent eller liftar som går otroligt långsamma, så kan det ju vara trevligt att åka till Cervinia? Nog finns det fin åkning att hitta där, men om man nu inte har otur att det blåser... Jo, det gör ju det ibland och då har man tur om förhoppningsvis huvudliften är öppen.

Fördelen med området är att det ligger högt, vilket innebär glaciärsnö, men så ligger det ju vägg i vägg med Zermatt. Charmen kommer ju att bli otrolig utsökt nu när Schweizerostarna har bestämt sig för att bygga ett köpcentrum upp på Klein Matterhorn för att komma åt 4000 meters strecket.

Om man får för sig att ta sig en sovmorgon en dag så kan man i princip sätta ett kryss över den skiddagen, det brukar ju vara obefintliga köer kring tiosnåret..... Fast man hinner ju precis upp till en god pastasciutta i en av hyttorna utmed berget.

Byn visar ju sin klass de få gånger jag vandrat genom dem, känner mig faktiskt riktigt malplacerad bland alla vandrande moonboots a la pälsar. Men jag vet dock var man hittar den bästa afterskipizzan på vägen nedför mot Aosta ;)

Summan av kardemumman så för en som gillar att pista, så kommer Cervinia att vara ett utmärkt val!

Vad som händer med en turutrustning säger jag ingenting om!

Fem cents idag till cyberspajs, Christian

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp