Säsonga i japan?

Abberabbe

Ny medlem
Säsonga i japan?
Går runt här i Hemsedal å strosar.. vad ska man göra nästa vinter??
Varför inte japan? eller... Jag har inte någon som helst aning men efter lite spaning på nätet måste jag säga att de ser spännande ut. Är det någon som har lite erfarenhet, tips på jobb, boende etc?? Bra offpistberg?

Säsonga i japan?
ska finnas någon tråd som typ sågade japan. men kan ju lika gärna vara någon som velat ha berget för sig själv. själv har jag ingen aning. fått för mig att de inte är någon lång säsong men de är inte fakta och räknas inte ens

Säsonga i japan?
Det enda problemet kan väl bli kulturkrocken?vad menas?

låter som en shysst idé
finns ju lite berg i japan har man ju sett på filmer osv men nån som har lite fakta/ experience?

Säsonga i japan?
Åkningen (snön) är nog topp. Däremot skulle jag nog rekomendera dig att ta med minst en polare att åka med då det lär inte vara samma typ av skidåkarkultur...

Säsonga i japan?
Japan ska tydligen vara riktigt snösäkert, sen är inte fallhöjden den bästa men åkningen utanför pisten har jag hört av vänner är bland det bästa du kan uppleva, så jag tror du gör ett bra val om du drar till Japan!

Säsonga i japan?
Abberabbe sa:
Går runt här i Hemsedal å strosar.. vad ska man göra nästa vinter??
Varför inte japan? eller... Jag har inte någon som helst aning men efter lite spaning på nätet måste jag säga att de ser spännande ut. Är det någon som har lite erfarenhet, tips på jobb, boende etc?? Bra offpistberg?
Hade lätt varit på detta. Skulle vara en riktigt cool grej att göra. Men fakta måste fram rätt mycket för att detta ska funka? eller

Säsonga i japan?
Jag å kompisen gör just nu en säsong i Japan. Är sjukt bra. Kan kanske inte rekommendera det som första säsong för lavinkontrollen här är verkligen noll. Kolla http://www.overthehills.se för lite resedagbok från vår säsong. Kontakta mig för mer info typ om boende och så.

Mina 7 senaste bilder här på FR är också från Japan.

Senast ändrad:
Säsonga i japan?
Bra sida ni hade, jäkligt sköna bilder också! :)
Tycker det ser ut som att snön ligger mer orörd än alperna, stämmer det eller är jappsen framme och drar 8;or direkt?

Säsonga i japan?
Riktigt bra sida! Med tanke på erat race där gör jag en seriös minnesanteckning om att ta med fartdräkt när jag åker iväg och säsongar, det kommer alltid till användning (jag vet flera tillfällen då den kan ha kommit till nytta!!)

felix, beroende på ort så det överlag väldigt ospårat och ostressigt. Skidkunskaperna är något sämre än i västvärlden, men det ska finnas riktigt bra åkare... Kolla på TGR för ännu mer grymma puderbilder!

Säsonga i japan?
felix sa:
Bra sida ni hade, jäkligt sköna bilder också! :)
Tycker det ser ut som att snön ligger mer orörd än alperna, stämmer det eller är jappsen framme och drar 8;or direkt?
Vi hänger i Hakuba, några timmar från Tokyo. Här är definitivt mindre hets än i alperna.

Säsonga i japan?
Kan också avslöja att vi åkt ospårat puder ~90% av våra dagar här :P Vi hade en vecka i januari då det var lite dåligt med snö, men sen dess har vi i princip åkt ospårat varje dag.

Säsonga i japan?
Tack för fina svar!! blev minst sagt ännumera sugen, vibrerar lite lätt här i stolen. Mycket läsvärt och lärorikt busmissen. Idag hade jag en kanondag här uppe i hemsedal puder och sol. Man inser varför man sysslar med denna ganska udda, svettiga, farliga grej.
http://www.overthehills.se/ ligger numera inne i favoriter och jag kollar så ofta jag kan efter uppdateringar. Take care

Tillbaka
Topp