Säsonga i Lech, är det bra? Några tips?

JonatanF

Ny medlem
Hej!
Vi är ett gäng som hade tänkt dra ner till Österrike/Lech i början av december. Vi ser fram emot detta sjukt mycket! Men för att förbereda oss på bästa sätt vill vi höra era åsikter!
Vi vill alla jobb lite smått för att ha råd med mat och kanske lite av hyran. Vilka jobb är det som är lätta att få? Är det något speciellt man ska tänka på när man söker jobb där nere, något hett tips som får en att få jobb lättare?

Boende? Vilket typ av boende är billigast och var hittar man dom?

Men nu till skidåkningen! Är det ett bra ställe att åka till eller rekommenderar ni något annat?
Vi vill helst inte vara där "alla andra är". Antar att de flesta bor i st Anton eller är det lika mycket i Lech?

Det är sjukt dyrt i lech, men lönerna är iofs ganska bra där har jag hört. Nysnön håller sig ganska bra där eftersom det inte är lika myckeg puderhets i Zürs/lech som det är i anton, plus där iaf! :) Sen gäller ju liftkortet i anton och stuben och de trakterna, så man har mycket yta och åka på när man bor där. Och ja, absolut flest folk bor i anton!

Good luck!

Hej! Äter du ute blir maten dyr i Lech, men köper du mat på Spar eller det andra matbutiken så blir det inte mkt dyrare än i St.anton, jag kommer bo i lech och jobba där och gjorde det även vintern 08/09, byn är mycket trevligare, mysigare och mindre svenskar..... Plus att backarna är mycket skönare!

Inte långt att åka om man vill på afterski eller festa på Funky mm. Bussarna går till klockan 6, men tror det var på löprdagskvällar som dom går till 19/20/21 tiden, inte riktigt säker... men då tar man bussen till Langen och tar tåget till anton, sen går första bussen från Langen vid 5-6tiden på morgonen så om man slaggat hos någon kompis i anton så kan man lätt ta första bussen å hinna till jobbet i Lech.. Det är också bättre betalt än i St.anton!! =) Ses i Lech!

Bra inlägg! Vi har ordnat jobb och boende och det där. Men det här funky ligger i st. Anton då? Om inte känner för att dra dit varje dag, finns det något sjysst ställe i Lech också där det hänger lite mer ungt folk?

De finns ju lite fina uteserveringar! Haha men det finns en klubb i pfefferkorns källare, k-club om jag mins rätt, roligt ställe och oftast bra drag! Inte alls som uteställena i st.Anton, där är de ju lite mera röj och ställena är inte så jättefina, stilmässigt, det här ligger ju i ett hotell som är fint så de är lite dyrare å mer som en klubb, men fortfarande roligt, sen vet jag att de fanns en till klubb, kommer dock inte ihåg namnet.. Ligger nära det andra stället. Sen finns de någon klubb i zürs dit många åker.. Vad ska ni jobba med??

bra att det finns några ställen som är ok i lech då. Tack för tipsen. Men du föredrar att dra ner till St. Anton o röjja då?
Vet du hur lång tid det tar att ta bussen till Anton? :)
Jo vi ska jobba på två olika hotel. Jag ska jobba på ett som heter hotel kristberg. Jag ska göra lite allt möjligt verkar det som. Jobba i köket och skotta snö o sont. Jobbar 2-3 timmar på morgonen och 2-3 på kvällen. Så får ju hela dagen att åka skidor. Får boende och mat också. Så känns som en bra deal?
Min kompis har fått ett liknande jobb fast på ett annat hotel.
Vad ska du jobba med då?

Jadå det finns det!
Asså vill man röja bör man ju åka till St.anton, jag drog bara dit på afterskin för att avsluta en bra dag i backen lixom när jag jobbade i lech ofch hälsade på lite kompisar och gick ut några kvällar när de va tema eller något annat skoj.. Betalbussen tar ca 35min typ, säger man att man är 18år så kostar den 2,60e, annars kostar den 3,60euro tror jag om jag minns rätt. Vanliga skidbussen tar man ju till Vahlfager (osäker på stavning) och dit tar det inte så lång tid och så åker man åker skidor över!
Okey! det låter ju najs! Själv så ska jag jobba som Babysitter, jobbar 3-4dagar i veckan och kan bestämma lite själv vilken tid på dagen jag helst vill jobba, får dock betala för boendet själv men de va inte så dyrt och det är skönt för då är jag inte bunden till en jobbtid 5-6dagar i veckan för att få boendet gratis utan kan bestämma lite själv. =)
När drar ni ner då?

Ja min kompis åker ner ner redan 31 november för jobbet startade redan 2 december. Jag börjar inte försen 20 december så jag hade tänkt åka ner lite senare, inget datum spikat.
Vill du ha sällskap med någon av oss så är det ju bara att höra av sig :)
Skönt att bestämma lite själv hur man vill ha det. Är ju inte så kul att börja jobba dagen efter man har varit ute sent...Men det verkar som att de mest kommer använda mig vid behov. Så får hoppas det ;)

Okej! jag åker 25e nov och är nere till 28e nov efter ett stopp i münchen, vill va där när backarna öppnar, tror inte jag börjar jobba förens efter 10dec så man hinner åka lite skidor innan när det fortfarande är noll köer och inga människor i backen å förhoppningsvis grymt före!:P
Ses där nere!

Hade varit kul att åka ner då också :( Men jag måste jobba kvar i Norge tills 1 december. Sen måste jag flytta och shit.
Så blir ju en del stohej då.
Tagga!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp