Säsonga i Livigno eller Cortina?

tonihn

Ny medlem
Tjena,

vi är tre grabbar som ska dra ner till, som det ser ut nu, italienska alperna. Vi har erbjudande på ett par lägenheter, en i Valdidentro som ligger mellan Bormio och Livigno, och en som ligger i Cortina. Oss spelar det ingen jätteroll var vi är någonstans så länge det är schysst åkning, men det vi undrar över är jobbmöjligheterna. Vi hade inte tänkte söka något på förhand utan dra ner o kolla möjligheterna på plats. Någon som har erfarenhet från dessa områden, om det är lätt att få jobb där osv? Bara en av oss som snackar italienska, vi har anat att detta kan vara ett problem i Cortina, dit vi läst att många italienare åker? Schysst om nån som varit där kan ta sig tid att svara!

Anton

eller ja, ligger lägenheterna ni har på g långt från livigno..

Jag sitter och funderar på samma sak. Det är ju inga problem att få jobb som utlänning utan vidare språkkunskaper i stora skidmetropoler som typ Chamonix och St Anton. Men det känns svårare i små orter. Men nåt diskplock borde väl gå att hitta? Alternativet är väl företag som riktar sig mot engelskspråkiga. Det var ju till exempel en i Champoluc som sökte svenskar till sin skiduthyrning, inga italienskakrav som jag fattade det. De platserna var för övrigt redan tillsatta.

Var i Cortina förra året, Jag tycker åkningen är rätt begränsad, och ute livet är inte världens bästa. Dock en sjukt vacker ort med god mat. Men inget klassiskt bummarställe...

Hej du glade snöman!!
HUr gar det med med dina planer? Kom du iväg?? Vi är tva tjejer pa väg till Cortina. Hur kände ni till boende där pa forhand? SKulle vara glada for lite tips, vet du nagot annat roligt som vi bor veta tar vi tacksamt emot den infon ocksa
Tack pa forhand
Catharina o Philippa

Tillbaka
Topp