Vad kul att se att det är så mycket nytt blod som ska ner i år! Jag var nere nu i vintras och hade en sån sjuk säsong fylld av puder, fylla och allt möjligt(klamydia) du kan tänka dig. Hur som helst hade jag en jävligt bra vinter och kan fan inte hålla mig ifrån det så jag sticker ner för en ny säsong nu igen!
När vi åkte ner förra säsongen så åkte vi tåg ner. Rutten då var Göteborg - Köpenhamn - München - Wörgl - St. Anton om jag inte minns fel. Varav vi hade sovkabin i den längsta tågturen, vilket verkligen var att rekommendera! Vi ringde till SJ så hjälpte dom att boka alla tågen. Dock kan du såklart pressa priset om du anpassar de olika tågen genom att boka på egen hand. Men vi betalade 2000:- för ett interrailkort som tog oss hela vägen ner. Tänk dock på att packa smart.. Det är sådär kul när man ska gå i en halvmeter breda tågkorridorer med en miljon väskor och 73 par skidor. Dock rekommenderar jag starkt flyg till Innsbruck eller Zürich och sen tåg därifrån.
Väl nere hade vi löst boende för en vecka upp i Oberdorf. Sen var det bara att chilla på Mailbox (Lokalt internetcafé) och spana efter boenden på anslagstavlan och ringa runt, knacka dörr osv. Men vi löste boende nästan med en gång på Haus Genewein. Där betalade vi 20E natten vilket är ett sjukt överpris för standarden. Men vi orkade inte lösa något flashigare så nöjde oss. Det negativa var att vi endast hade mikrovågsugn till kök och våra fönster fick bli kylskåp.. Något som var sjukt soft dock var att vår hyresvärd väckte oss varje morgon för hotellfrukost, vilket gjorde det hela sjukt soft. Sen var hyresvärden jävligt soft när man väl lärde känna henne ordentligt. Det var mer än en gång som vi fick smaka på hennes hemgjorda snaps!! Sen låg detta boendet ett stenkast från Galzig bahn.
Jobb fick jag nästan med en gång på Spar. Vilket utan tvekan må vara det bästa jobbet på hela jävla orten. Du jobbade mellan 6 - 12 på tisdag och fredag morgon. Sen 6 - 10 på kvällar. Dina kvällar kunde du i princip bestämma själv vilka och hur många du ville ha och lönen efter skatt var 8 Euro. Tider som detta gav dig sjukt mycket tid för både åkning och festande. Men hur som helst. Mitt tips om jobb är att inte oroa dig förrän du kommer ner. Jobben växer på träd där nere, det gäller bara att vara ihärdig och ute i god tid(somdigioslo?)(HAHAHA). Vi var nere den 1 December vilket kändes perfekt.
Det är bara att holla om ni undrar något. Hoppas min information kan vara till någon hjälp!
PEACE