säsonga i St Anton 10/11

säsonga i St Anton 10/11
Tänkte dra ner till st anton nån gång i början på dec och blir nog att dra ner själv och hitta nya polare eftersom mina fick för sig att dom ska till thailand(!?) istället och skaffa sobränna istället för goggle bränna.

Någon annan som tänker dra ner någon gång i december och vill slå sin påse ihop med mig. Eller nån lirare som redan är på plats och har något boende över, även den som inte hittat något och vill leta tilsamamns eller rent av vill supa bort alla hemlösa sorger så är det bara att skrika till. Jobb och sånt tjaffs har jag tänkt att lösa sen eftersom det är jobbig att vara hemlös. Även mjuka golv är av intresse, eller vafan allt är av intresse jag är inte rädd av mig. Är van att sova på durken i en segelbåt under sommarhalvåret.

Senast ändrad:
säsonga i St Anton 10/11
Någon som har tips för jobb och billigt boende för hela säsongen är mer än välkomna att hojta till!
För övrigt är det fortfarande ganska snöfattigt här nere! :(

ses i vinter alla ni som inte hittat hit än! ;)

Puss och smek

säsonga i St Anton 10/11
Jag boka min resa ner i onsdags och jag åker natt tåg imorgon. hehe. Har inte kollat på det här som vi kallar för boende. men det löser sig på plats? menar då hostel liknande. En vän till mig prata om alkoholtanten, och sa att jag skulle dra dit o trycka ner mig i hennes källare. Har inte koll på vart det ligger men fanns där ngn plats kvar må tro? Eller ska man ta in på haus gruber någon dag? Om fler är på tåget imorgon från köp- 18.45 så tycker jag vi kan starta en smyg fylla och snacka gott skit. :) är alltid glad för lite gott folk som vill visa mig runt i byn, med detta menar jag barerna/öl sorterna.

/en förlorad själ :)

säsonga i St Anton 10/11
Någon som vill dryga ut priset på hyran och hyra in en kille i St.Anton 1-2 månader?
Verkar vara många som tar bilen ner, jag är själv och bil blir tveklöst överdyrt, någon som vet hur det är med flyg? Visst är det Innsbruck man flyger till? Går det regelbundet bussar från flygplatsen till St.Anton?
Har läst en del här i forumet och finner St.Anton som bästa alternativet, då det verkar vara mycket svenskar i min ålder.
När/om någon har boende till förfogande för fler kommer jag gärna ner!
Har varit inställd på att jobba i Val disere 10/11, men kom fram till att villkoren var förjävla taskiga!

Hör gärna av er i gästboken eller på joelwiklund@hotmail.com, om ni har eller vet något!

fred.

säsonga i St Anton 10/11
Jwiklund sa:
Någon som vill dryga ut priset på hyran och hyra in en kille i St.Anton 1-2 månader?
Verkar vara många som tar bilen ner, jag är själv och bil blir tveklöst överdyrt, någon som vet hur det är med flyg? Visst är det Innsbruck man flyger till? Går det regelbundet bussar från flygplatsen till St.Anton?
Har läst en del här i forumet och finner St.Anton som bästa alternativet, då det verkar vara mycket svenskar i min ålder.
Har varit inställd på att jobba i Val disere 10/11, men kom fram till att villkoren var förjävla taskiga!

Hör gärna av er i gästboken eller på joelwiklund@hotmail.com, om ni har eller vet något!

fred.
Du kan ta flyg till typ Müncen eller typ zürich också, så är det bara att ta tåg därifrån. :)

säsonga i St Anton 10/11
Jwiklund sa:

fred.
Tag gar sjukt smidigt direkt fran Innsbruck till St. Anton. Taget stannar mitt i byn! Rekommenderas! :)

säsonga i St Anton 10/11
lovstraand sa:
Jwiklund sa:

fred.
Du kan ta flyg till typ Müncen eller typ zürich också, så är det bara att ta tåg därifrån. :)
Båda era alternativ låter bra! Jag kollade flyg till Innsbruck och då var det byte på vägen och väntan i flera timmar, men det går säkert att hitta något vettigt iaf!
Antar att ni har boende klart. Vet ni något som är bra där nere eller är det någon som har en plats över?

säsonga i St Anton 10/11
Någon mer som ska åka ner till st anton själv? kanske runt den 17? hade ju varit trevligt ifall jag inte är den enda som åker ner själv :)

säsonga i St Anton 10/11
Rajmeist sa:
Jwiklund sa:

fred.
Tag gar sjukt smidigt direkt fran Innsbruck till St. Anton. Taget stannar mitt i byn! Rekommenderas! :)
Tåg går väldigt smidigt direkt från både Zurich och Innsbruck! Annars är nattåg från Köpenhamn det billigaste alternativet!

säsonga i St Anton 10/11
AnteeL sa:
Rajmeist sa:
Jwiklund sa:

fred.
Tåg går väldigt smidigt direkt från både Zurich och Innsbruck! Annars är nattåg från Köpenhamn det billigaste alternativet!
Okej, jag hittade med SAS 12 jan 664kr till zürich, sen Arlbergexpress till st.anton för €45. Det funkar! Men det betyder att man kommer ner lite senare. Det enda jag inte har koll på är boende/jobb, någon i tråden som har en plats över? Jobb löser sig nog när man är där, om det skulle behövas.

säsonga i St Anton 10/11
Är det någon nere redan nu? Om någon har ett boende eller vet något billigt för ett par nätter så tveka inte att säga till! Vi skulle behöva någonstans att vila huvudet medan vi letar jobb och boende :)

säsonga i St Anton 10/11
Hejsan!

Vi är två killar som kom ner till St anton igår. Letar boende för tillfället.
Någon/några som är intresserade av att dela boende så man kan få ner hyran lite?

Kan nås på callefriberg@hotmail.com eller +46 70 3472 543. Ring eller smsa helst, har inget internet på hotellet.

Ses på Funky Chicken ikväll!

//Calle und Wille

Editerade mitt brutala misstag :D

Senast ändrad:
säsonga i St Anton 10/11
Jag och en kompis tänkte sticka ned till st anton i två veckor för att hälsa på några vänner som säsongar.
Vi har spanat in en lägenhet som är för 4 pers och den går på 2500 per person om man är 4. 45 kvadrat flatscreenTV balkong (för oss rökare).
Verkar väldigt nice!

Letar i alla fall efter någon som kanske behöver två veckors boende från den 16 januari och framåt, inga tråkiga soffa-sittare eller allmänt otaggade människor! :P

vi är i alla fall två 19åriga (jag kommer vara 20 när vi är där nere) pojkar som gillar allt som har med snö att göra utom gul snö.

Om någon är intresserad och undrar något så är det bara att bränna iväg ett pm till mig :)

säsonga i St Anton 10/11
Ja då tar man tåget ner själv om några timmar. Så, några sköna människor som är sugna på utgång imorgon?
PO

säsonga i St Anton 10/11
Boende någon?
Har boende till 1 dec, sen vetisören var jag ska ta vägen!
Eventuellt en kompis till mig också, om han inte får jobbet han ska prova imorgon!

Allt är av intresse!

paulsson.pontus@gmail.com
eller bara pma mig här om någon har något i bakfickan.

Küß!

säsonga i St Anton 10/11
Är nere i ST Anton just nu och har kanske fixat ett jobb. Söker dock en tjej som är sugen på att jobba som chambermaid under säsongen för att dem anställer bara två och två kille/tjej eftersom man ska dela rum. Så jag kan alltså inte få jobbet om jag söker ensam.
Det är ett fint ställe och man får mat och boende.
Om någon är intresserad så hör av er till mig här på freeride eller på +46768759276 :D

säsonga i St Anton 10/11
Yo. Vi är två grabbar nere i St Anton nu. Vi har ett boende fram till 3 december så efter det behöver vi ett nytt boende och delar gärna med några andra! Skriv på dfrid502@gmail.com om ni är på.

säsonga i St Anton 10/11
Kom hem ifrån BG igår, dåligt med snö dock. Funderar på säsong i bg eller st a, hur går det för er som är nere? Har ni fått jobb osv? Hur ser det ut med boende? :)
/Karin

säsonga i St Anton 10/11
Heeeeeeeej alla!

Ååååh vad jag blir taggad på att komma när jag läser den här tråden, my goooood!

Sitter för tillfället fast i Florida (klagar inte på det egentligen, hehe) men kommer hem till Sverige på julafton och tänkte tillbringa nån vecka eller två där. Men SEN vill jag komma till Antoooon!!

Så, jag kom precis på att jag tänkte åka dit, så har varken boende, jobb eller sällskap. Har förstått att det mesta fixar sig där nere, men är det lika enkelt i början av januari som det är i november/december? Vore ju sjukt tråkigt om jag inte hittar nått när jag väl är där D:

För säkerhets skull var jag inne på arbetsförmedlingen och sökte lite jobb, men det är mest heltidstjänster - alltså 6 dagar i veckan. Känns inte överdrivet lockande... Så har ni något tips på ställen där man kan jobba typ halvtid? Eller tycker ni att jag bara ska chillaxa och ta det som det kommer när jag väl är där? :D

säsonga i St Anton 10/11
Hej.
Vi är två killar från Gävle 20 och 22 som tänkte åka ner direkt efter nyår men helt utan plan varken boende, jobb eller kontakt med någon i st anton.

Vore grymt att dela boende eller ha någonstans att sova några dagar innan vi hittar något eget.

Vi tar en bil ner så spelar ingen roll om boendet blir i pettneu eller liknande. Finns även en plats i bilen kvar, två platser om man orkar sitta trångt.

hör av dig om de låter som något intressant.
p.grundberg@hotmail.com
/ Pelle

säsonga i St Anton 10/11
yoyoyo vi e 4 gubbar som efter hela 2.5 timmar hittade ett säsongsboende i en inredd källare för 18.5 € natten. ganska schyrre. ligger dock i st jakob men det gar ju bussar! ikväll spelar kya bamba nanstans. vet inte var. typ hotel anton garage.
fler säsongare som ska dit?
btw, det börjar bli ont om bra boende. vi knackade en del dörr och alla sa att vi var sent ute. men keep the hopes up. Det verkar som att det finns lite bara man ger sig fan pa att hitta det.

M

säsonga i St Anton 10/11
Studsmatte sa:
yoyoyo vi e 4 gubbar som efter hela 2.5 timmar hittade ett säsongsboende i en inredd källare för 18.5 € natten. ganska schyrre. ligger dock i st jakob men det gar ju bussar! ikväll spelar kya bamba nanstans. vet inte var. typ hotel anton garage.
fler säsongare som ska dit?
btw, det börjar bli ont om bra boende. vi knackade en del dörr och alla sa att vi var sent ute. men keep the hopes up. Det verkar som att det finns lite bara man ger sig fan pa att hitta det.

M
18,5 natten tot? så ungefär 5,5k i månaden per skalle? uppfattar jag det rätt?

säsonga i St Anton 10/11
Hej.

Jag och min kompis har hittat ett boende för tre pers, så nu behöver vi en till. Det är ett stort rum med sängar och \"kök\" + badrum. Boendet ligger i Nasserein, med busshållplats nästan precis utanför dörren och ca 10 min gångväg till centrum. Vi söker någon som kan flytta in relativt snart eftersom vi måste lämna vårt nuvarande boende närmaste dagarna.

Maila eller ring på +43 676 4637 972 om du är intresserad.

//Calle

säsonga i St Anton 10/11
Ska på nått sätt ta mig ner någon gång innan nyår och om det är någon som rullar ned med bil med en plats över så säg till!
19 år och glad :)

säsonga i St Anton 10/11
Tjena

Vi är tre grabbar som är nere i Anton nu och letar boende för fullt. Är det någon som är sugen på att dela boende eller redan har något boende med plattser lediga så får ni grymt gärna höra av er.
Vi var nere här förra säsongen och har nu bestämt oss för en till.

/ Keith

säsonga i St Anton 10/11
Känns som att många har erfarenhet av tåg från innsbruck-st anton och zurich- st anton. Har läst att de går att köpa biljett på plats utan problem? vad kan jag vänta mig att det kostar?
Har inte riktigt bestämt mig om jag flyger till innsbruck eller zurich, därför frågar jag om båda

säsonga i St Anton 10/11
Då går Antontåget för tredje gången om ett par timmar. Imorgon är det måndag, ses vi på funky och vänder upp och ned på stället? :D

säsonga i St Anton 10/11
micke_moj sa:
Känns som att många har erfarenhet av tåg från innsbruck-st anton och zurich- st anton. Har läst att de går att köpa biljett på plats utan problem? vad kan jag vänta mig att det kostar?
Har inte riktigt bestämt mig om jag flyger till innsbruck eller zurich, därför frågar jag om båda
Jag åkte tåg Innsbruck - St. Anton i torsdags och det kostade drygt 8 euro om man är under 20, annars 14-15 euro. Biljett gick lätt att köpa på plats, lycka till!

Tillbaka
Topp