Säsonga i Whistler 07/08? Boende och Jobb?

Bannie

Ny medlem
Vi ska säsonga i Whistler 07/08. Om du ska dit, kom med tips om lediga jobb, var man kan få tag i jobb? Om boende, om ni vill dela boende? Billigaste resa dit? Alla ni som vet eller vill åka dit, berätta! Vi har tänkt oss att åka dit i början av nov.

Tänk på att försöka fixa greyhound till och från whistler. Blir mer än dubbelt så billigt jämfört med Perimiter. Försök att fixa erat boende rätt nära stan så slipper ni betala buss varje dag. Trots säsongskort får man inte gratis buss utan det kostar 50CAD per månad. En sak till. Vid sjyssta dump....åk khybers pass!! bästa åket på Whistler!

Jag är gärna med och delar ett boende om det finns nån stans. 10januari åker jag till vancouver, så mycket är klart ivf, så om nån har en soffa eller en säng som man kan hyra så är jag jäkligt sugen att nappa på det.

/ N

Vi är fem tjejer som också ska säsonga i Whistler, men åker ner andra veckan i januari 08. Delar gärna boende!! Jobb vill man ju också ha.. Ska söka arbetsvisum men annars blir det väl svart..
Bannie, hur måbnga är ni?

tja bannie. vi e runt 5 killar som drar ner någon gång i oktober. håller på att kolla boende o liknande på http://www.piquenewsmagazine.com/pique/index.php. men har fått höra från säkra källor att det är lättare att åka ner o bo på något hostel eller liknande i början o sen leta boende där nere. men men. får se hur vi gör.

hur många e ni som ska ner. ?

ses bland pudret!

Bannie sa:
Vi ska säsonga i Whistler 07/08. Om du ska dit, kom med tips om lediga jobb, var man kan få tag i jobb? Om boende, om ni vill dela boende? Billigaste resa dit? Alla ni som vet eller vill åka dit, berätta! Vi har tänkt oss att åka dit i början av nov.
det finns mängder av bra svar i forumet redan. SÖK.

jag kommer också att åka ner till whistler i sep eller okt. söker roliga folk att dela rum med....? ingen som vet att dom kommer att ha plats?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp