Säsonga!

Halloj

Ny medlem
Säsonga!
Hej!
Verkar vara många på detta forumet som har säsongat...
Tänkte bara höra vad för slags jobb man kan tänkas få
och hur mycket man tjänar?

Är det nån skillnad på att säsonga i de olika länderna?
Stora löneskillnader?
Tacksam för svar!

Säsonga!
Hotell och resturangjobb eller skidlärarjobb eller stå i liften är väl vad 99% gör. I sverige får man väl 5-8000kr i handen på sin första säsong. I schweiz det dubbla (Nej det är inte så mycket dyrare i schweiz) i österrike och frankrike är det väl nånstans mittimellan åt det lägre hållet. Obs allt beror på vilket jobb man får och vilken arbetsgivare man har. Rätta mig gärna om jag har fel men så här tror jag det ser ut på ett ungefär

Säsonga!
4000 SEK i månaden jobba 6+ dagar i veckan 6+ timmar. Mat och boende inkluderat. Behövde alltså inte lägga ut en spänn. Den lilla dricks man fick som diskare dracks upp. Den lön man tjänade ödslades på utrustning. Thats it.

Säsonga!
Jobbade som reseledare i Saalbach 5 veckor och var ledig 7, gick i stort sett plus minus noll...Se till och skaffa ett jobb här du inte behöver jobba dagtid så du inte missar massa skidåkning...typ servera under frukost på nåt pensionat ett tips...I österrike kan du leva sjukt billigt om du bor så du kan fixa mat själv. Handla Billas lågprismärke Clever...SJUKT billigt!..typ...

Säsonga!
clever. fan goare än orginalet. gjorde kopior på allt och lite till! tänkte börja importera, men sen sluta jag tänka på det och tänkte på annat istället.

Säsonga!
Haha...ja du e allt en riktig tänkare peter...men clever e nog antagligen ett av de klarast lysande minnena från säsongen!

Säsonga!
Ni som åker ner och söker jobb, bokar ni 1 veckas hotell för att vara på säkra sidan? Eller tar ni in på nått hotell när ni är framme på orten?

/mvh

Säsonga!
Åk ner i tid och gå in för det, så löser det sig... Kan alltid bo i nån öppen trappuppgång :)Boka inte hotell det löser man där nere (om man inte kommer under rusningstid eller oförskämt sent)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp