Säsongare 09/10

Säsongare 09/10
Jag har som sagt jobbat i snowboardskolan nu i 5 säsonger. mailar och pratar med cheferna flera gånger. just denna info stod i samma mail som siffrorna om de ansökande.

Säsongare 09/10
Johanna1503 sa:
plane sa:
Johanna1503 sa:
Jag tror vi börjar runt den 14 dec i år med intron!
I pricip 2 månader kvar då! Vart har du fått information?
Jag tror dom sa det när dom ringde eller så kommer jag ihåg det från rekryteringshelgen... när var du på intervju? Vi kanske sågs? :)
Jag var där 17 september! Var bara där en dag. Haha, hundra mil fram och tillbaka på ett dygn, men det var det ju värt så här i med facit i hand. Eftersom jag fick jobbet! När var du där?

Säsongare 09/10
plane sa:
Jag var där 17 september! Var bara där en dag. Haha, hundra mil fram och tillbaka på ett dygn, men det var det ju värt så här i med facit i hand. Eftersom jag fick jobbet! När var du där?
Okej, då sågs vi inte! Jag var där under helgen. Usch, snacka om att åka långt men det var ju såklart värt det ;)

Säsongare 09/10
Jag ska jobba på Ullådalsstugan i Åre. Någon annan som fått jobb där?
Ser fram emot en härlig säsong! Vi ses där :)

Säsongare 09/10
Vill minnas att de sa att internetutbildningen skulle vara runt 3:e eller 4:e och hålla på i 3-4 dagar. Något sådant iaf, men kan ju ha varit annat också.

Säsongare 09/10
Vad kul att många ska till Åre! Själv laddar jag inför min tredje säsong som liftvärd i Björnen. :)

Var uppe i början av oktober för att leka av mig lite, samtidigt som mina vänner sökte jobb. Vi lyckades skjuta lite bilder i Ullådalen, och känslan av att gå på snö igen var underbar. Snacka om mersmak! Så nu snabbspolar vi till december ;)

Om nån vill se bilder från Get Your Gear Out från 3/10 eller hur mycket snö det var i Ullådalen dagen därpå finns det bilder på:
http://jennieolofsson.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1254520801&id=417195279
och
http://jennieolofsson.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1254607201&id=415461370

Säsongare 09/10
master_minden sa:
Vad kul att många ska till Åre! Själv laddar jag inför min tredje säsong som liftvärd i Björnen. :)

Var uppe i början av oktober för att leka av mig lite, samtidigt som mina vänner sökte jobb. Vi lyckades skjuta lite bilder i Ullådalen, och känslan av att gå på snö igen var underbar. Snacka om mersmak! Så nu snabbspolar vi till december ;)

Om nån vill se bilder från Get Your Gear Out från 3/10 eller hur mycket snö det var i Ullådalen dagen därpå finns det bilder på:
http://jennieolofsson.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1254520801&id=417195279
och
http://jennieolofsson.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1254607201&id=415461370
Tjena Jennie! Daniel från G.Y.G.O. här, du kan ju höra av dig när du kommer upp igen om du vill (Gurra har numret). snön har försvunnit lite här så du behöver inte känna dig stressad..pajat ryggen har jag också lyckats med uppe i rödkullen så det har varit tradolanpiller-trip för mig i 2 veckor nu. hoppas jag ska kunna åka igen i början av nov..hoppas hoppas..kollade bilderna, bra jobbat med redbull suggan.. hahaha.. syns

Säsongare 09/10
Hej på er!
Ja då var man på plats då i åre och har sin första arbetsdag imorgon! hade glömt bort hur jäkla kallt det kan blåsa här i åre så glöm för fasiken inte långkalsongerna! dom ska va på 24-7!

Säsongare 09/10
bulantheone sa:
Hej jag ska jobba andra säsongen i hyran i björen och copper är det någon mer som har fått jobb där?
Jag ska va skidlärare i Björnen, och bo där..Jag var en vecka i hyran i Björnen förra året, kunde inte va ute...Men det var typ sista påskveckan..Var du kvar då? Vart ska du bo?

Säsongare 09/10
bulantheone sa:
Hej jag ska jobba andra säsongen i hyran i björen och copper är det någon mer som har fått jobb där?
tjena bulan.
när åker ni upp till åre i år?
Jag dyker troligen upp i slutet av januari/februari.
Faan va kul jag ser fram emot ännu en säsong av snowboard åkande.
Någon mer som fått jobb i Björnen? Någon som liftvärd till exempel?

Säsongare 09/10
När jag skicka in pappret så trodde jag att jag skulle vara längre i Norge. Nu i efterhand ångrar jag mig men nu jag får stå mitt kast.
annars hade jag sökt til hyran i år.
Nu blir de slappt för mig genom att bara luncha.
så jag får jobba gärnet i två och halv månad i Norge innan jag kommer till Åre för att chilla=)

Säsongare 09/10
bulantheone sa:
Tjena clemme jag drar upp den 27. varför drar du så sent?
bulan hur är snön uppe i björnen nu?
jag antar ni har börjat utbildningen i för den här säsongen redan eller?

Är de något nytt som tillkommit inom backar snö och sånt shiit?

Säsongare 09/10
Clemme sa:
hur är snön uppe i björnen nu?

Det är knappt någon snö...Dryga dm:rn i renen/runt lokatten...(jämfört med förra året då det typ var en meter vid den här tiden)
Har inte varit uppåt berget än dock..
Anlände till Blåkulla idag, verkar riktigt nice! Bor än så länge med en annan härlig tjej också...Och är riktigt nöjd med lägenheten..Skulle du komma upp, och när?

Säsongare 09/10
MyDahlstroem sa:
Clemme sa:
hur är snön uppe i björnen nu?

Det är knappt någon snö...Dryga dm:rn i renen/runt lokatten...(jämfört med förra året då det typ var en meter vid den här tiden)
Har inte varit uppåt berget än dock..
Anlände till Blåkulla idag, verkar riktigt nice! Bor än så länge med en annan härlig tjej också...Och är riktigt nöjd med lägenheten..Skulle du komma upp, och när?
Jag kommer upp antingen runt den 15 januari eller runt den 28-30 januari beror helt på hur mkt jobb jag har här i trondheim.
Hmm fick en känsla att de skulle vara sämre snö i år än de var förra året.
fick du de delade rummet eller de trånga ensamma rummet?
Har du hunnit upp till de stora blåkulla?

Tillbaka
Topp