Säsongare på Kläppen 10/11!

ellinor

Ny medlem
Jag har tackat ja till jobb i Kläppen i vinter och är nyfiken på vilka man kommer träffa! Nån annan som fått besked om jobb där? Kommer blir grymt kul :D

Jag har fått jobb som skidlärare på Kläppen men har ännu inte tackat ja.
Ska ge besked på måndag. Så vi får se :)

Jag fick ett positivt besked i tisdags och jag tackade ja direkt. Ska jobba som liftvärd.

Honeyqute sa:
Varför tvekar du? Kläppen verkar ju vara ett grymt bra ställe att jobba på. Vad jag har läst blir det också bättre sammanhållning bland personalen på ett lite mindre ställe som Kläppen, om man jämför med t.ex. Åre.

Senast ändrad:
Pelmazo sa:
Jag fick ett positivt besked i tisdags och jag tackade ja direkt. Ska jobba som liftvärd.

Honeyqute sa:
Varför tvekar du? Kläppen verkar ju vara ett grymt bra ställe att jobba på. Vad jag har läst blir det också bättre sammanhållning bland personalen på ett lite mindre ställe som Kläppen, om man jämför med t.ex. Åre.
Hon ska ju på rekryteringshelg i Tandådalen/Hundfjället innan.

Dumt att tacka ja till Kläppen innan dess ;)

Men om man ska ge besked på måndag om kläppen och intervju för sälen är i helgen så lär det ju knappast bli ett svar från sälen så direkt.

Jag har fått jobb i Kläppen för årets säsong. Kommer bli sinnes sykkt roligt, det är jag övertygad om! Tackade nej till samtliga andra intervjuer när jag fick erbjudande från Kläppen, det va inte ens ett svårt val. Kommer jobba som skidlärare.

pontus87 sa:
Men om man ska ge besked på måndag om kläppen och intervju för sälen är i helgen så lär det ju knappast bli ett svar från sälen så direkt.
har varit i samma sits, bara tacka ja till allt först sen välja. Arbetsgivarna är medvetna att folk söker fler anläggningar såklart. det är så lång tid kvar till säsong ändå och det finns en hel drös med folk som blir överlyckliga över att få din plats i stället.

Tjena! Jag var på intervju för skidshop/skiduthyrning i kläppen och har inte fått svar än, finns det någon som har sökt skidshop och fått svar?

Pelmazo sa:

Honeyqute sa:
Såhär ligger det till:
Kläppen frågade mig om jag skulle på intervju på något annats ställe och då svarade jag Hundfjället.
Så då frågade de mig vilket jag skulle välja om jag fick ja från båda.
Jag svarade då såhär: Jag kan inte svara på det just nu, har nu varit på infomöte på kläppen och det känns jätte bra.
Ska sen upp till hundfjället och känna på hur det är där.
Efter detta gav de mig jobbet.
Frågade när de ville ha svar och de sa att det får väll bli efter jag varit på hundfjället.
Så jag ska alltså känna efter hur det känns på hundfjället nu i helgen och utgå från det.
Vet att jag ej kommer få svar från de på en gång. Men vill åka upp till Hundfjället för att inte känna att jag kommer ångra mig om jag väljer Kläppen utan att gett Hundfjället en chans..

FuckYeah sa:
Tjena! Jag var på intervju för skidshop/skiduthyrning i kläppen och har inte fått svar än, finns det någon som har sökt skidshop och fått svar?
Jag sökte också skidshop. Men jag fick för mycket utgifter där och för lite i lön så jag fick svårt att känna motivering att jobba för att precis klara sig.

Honeyqute sa:
Pelmazo sa:

Honeyqute sa:
Såhär ligger det till:
Kläppen frågade mig om jag skulle på intervju på något annats ställe och då svarade jag Hundfjället.
Så då frågade de mig vilket jag skulle välja om jag fick ja från båda.
Jag svarade då såhär: Jag kan inte svara på det just nu, har nu varit på infomöte på kläppen och det känns jätte bra.
Ska sen upp till hundfjället och känna på hur det är där.
Efter detta gav de mig jobbet.
Frågade när de ville ha svar och de sa att det får väll bli efter jag varit på hundfjället.
Så jag ska alltså känna efter hur det känns på hundfjället nu i helgen och utgå från det.
Vet att jag ej kommer få svar från de på en gång. Men vill åka upp till Hundfjället för att inte känna att jag kommer ångra mig om jag väljer Kläppen utan att gett Hundfjället en chans..
Det låter i och för sig väldigt vettigt. Hoppas ändå att vi ses i Kläppen i vinter!

Fick besked för någon dag sen att jag blev erbjuden jobb i kläppens restauranger! Lite familj har jobbat i kläppen några säsonger förut så jag har höga förväntningar på att det kommer bli riktigt gött med härligt folk!;)

Kommer vara där och jobba i skidskolan under jul/nyår och sedan från början av februari och hela vintern!
Kommer bli grymt, sjukt peppad!

Dom som ringde mig ifrån kläppen sa att dom som blev antagna skulle få ett informations mail v.42 där allt står om boende, dom individuella jobben, möte etx...

ellsen sa:
tjo ska oxå jobba i vinter :)
jag fick mail idag , men hittar inga boenden ? :s
Samma här, hittar inget på hemsidan.. Är ju roligast att bo med andra men det är ju svårt att fixa om man måste leta själv.

Senast ändrad:
Såg att det var många här som skulle göra säsong i Kläppen vinter 2010/2011 ! Jag är också en av dom ! Har fått jobb i Shopen =) Ingen annan som ska jobb där ?

ellinor sa:
ellsen sa:
tjo ska oxå jobba i vinter :)
jag fick mail idag , men hittar inga boenden ? :s
Samma här, hittar inget på hemsidan.. Är ju roligast att bo med andra men det är ju svårt att fixa om man måste leta själv.
Jag snackade lite angående boende med Martin (chefen för shopen) och han sa att det finns alla möjliga alternativ att bo! Men som du säger hade det varit svin nice att bo massa folk i ett stort hus eller liknande ! =)

ska jobba på restaurang tranan .
de sa att information om boendet skulle stå i mejlet. och i mejlet står de attt de ska finnas på klappen.se . men hittar inget om de :p haha

ellsen sa:
ska jobba på restaurang tranan .
de sa att information om boendet skulle stå i mejlet. och i mejlet står de attt de ska finnas på klappen.se . men hittar inget om de :p haha
Till mig sa de att jag skulle få ett mail v.41 med all info.
Hmm.. knas att alla ni andra redan fått mail även om de inte funkar..

Haha jag har inte heller fått nått mejl.... kass ! Men det kommer väl fram över. Vart kommer alla ifrån föresten ?

Malmö/Örebro/Eskilstuna/Strängnäs/Norrköping. Lite knäppt men jag brukar själv säga Örebro för enkelhetens skull.
(Är uppväxt i Malmö/Örebro men bor numera på alla ställen utom Malmö..)

Hur hade folk tänkt göra med transport? Jag har funderat på det och kommit fram till att jag blir tvungen att skaffa mig en bil. Det blir lättare att ta sig till Kläppen då, och de sa ju att man kunde få boende 15 km därifrån. Då känns det som att man måste ha en bil.

Jag är från Västerås.

Tillbaka
Topp