Nilsson812
Ny medlem
Säsongare Sälen 11/12
Har fått jobb i kläppen :D Börjar alla säsongare i hela Sälen den 4:de December eller bara Kläppen?? Någon mer som fått jobb i Kläppen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag börjar i Lindvallen runt lucia så alla börjar inte den 4:e december :PNilsson812 sa:Har fått jobb i kläppen :D Börjar alla säsongare i hela Sälen den 4:de December eller bara Kläppen?? Någon mer som fått jobb i Kläppen?
Okejokej :D Ser fram emot sälen vistelsen iaf :Ptypjennifer sa:Jag börjar i Lindvallen runt lucia så alla börjar inte den 4:e december :PNilsson812 sa:Har fått jobb i kläppen :D Börjar alla säsongare i hela Sälen den 4:de December eller bara Kläppen?? Någon mer som fått jobb i Kläppen?
Det finns dock en egen tråd för de som ska jobba i Kläppen!Nilsson812 sa:Har fått jobb i kläppen :D Börjar alla säsongare i hela Sälen den 4:de December eller bara Kläppen?? Någon mer som fått jobb i Kläppen?
Korrekt.Sockerbit sa:Vad jag förstår väntar folk fortfarande på att få åka på intervju? (Iaf de som sökt via skistar)?
Alla de som intervjuas är första säsongare, eller ja, blivande iaf. Till Lindvallen/Högfjället vet jag att de hade en hel vecka i Örebro förra året när de hade intervjuerna. Hoppas det går bra för er så ses vi väl uppe i Vindvallen till vintern!matte_90 sa:Korrekt.Sockerbit sa:Vad jag förstår väntar folk fortfarande på att få åka på intervju? (Iaf de som sökt via skistar)?
I alla fall jag ska upp på intervju i Örebro den 21:a
Men jag antar att de som ska till intervju är rookies? Som jag.
Om jag fattade rätt så anordnar skistar intervjuer och infomöten mellan 21-25 sep. Men varje "man" som ska intervjuas har bara en tid en dag.matte_90 sa:wut? En hel vecka? Inte år då antar jag, hon jag snackade med nämnde inget om en hel vecka i alla fall :P men det hade kanske varit trevligt
Hoppas vi ses!
Ursäkta att jag var lite otydlig.matte_90 sa:wut? En hel vecka? Inte år då antar jag, hon jag snackade med nämnde inget om en hel vecka i alla fall :P men det hade kanske varit trevligt
Hoppas vi ses!
Ack då :P inte sett någon som ska dit på onsdagen än. Man fick ju välja mellan onsdag och lördag, vetefan varför jag valde på onsdag dockj0hancarlsson sa:Jag ska bara upp på lördagen iaf! :P
Jaha, såklart... fan vad dum jag känner mig nu haha. Känner mig megapeppad inför intervjun iallafall.magnusericsson sa:Ursäkta att jag var lite otydlig.
Alla är kallade till en dag under de dagarna de har intervjuerna. Den dagen du blir kallad på så kommer du få en introduktion i omsättning, vett och etikett och liknande, sedan hålls själva intervjun. Sen så kommer du få hem ett brev från skistar som säger om du har fått jobbet eller inte!
Lycka till!
Brev? fan vad opersonligt, mig ringde dom upp när jag fick min tjänst förra året. I och för sig kanske de var rädda att du skulle snacka film i 45min om dom hade ringt ; )magnusericsson sa:Ursäkta att jag var lite otydlig.
Alla är kallade till en dag under de dagarna de har intervjuerna. Den dagen du blir kallad på så kommer du få en introduktion i omsättning, vett och etikett och liknande, sedan hålls själva intervjun. Sen så kommer du få hem ett brev från skistar som säger om du har fått jobbet eller inte!
Lycka till!
Gustavs Grill och Bar har väl också personalöl? om inte jag minns fel så var du och pontus en del av inredningen i vintras!!!magnusericsson sa:Det är inga standardintevjuer om man säger så. Jag t.ex satt och snackade film i 45 minuter! Men det är klart att de frågar lite hur du är som person och bla bla bla bla bla. Inget de bryr sig om särskillt mycket, alla åker ju ändå upp till Lindvallen för att få personalbärs på våffelstugan!
Hej Johan! Jag skall också upp den 24:e sep för intervju men för skidlärare i Lindvallen. Det är också min första säsong, men jag är 24 år gammal snart! Hoppas att några andra är så gamla som mig. hehe. Man skall vara sig själv och bjuda lite mer på sig själv på intervjun =) /Fridaj0hancarlsson sa:24 September ska jag upp på intervju för liftavdelningen i Lindvallen, det blir min första säsong. Det känns som jag är en rejäl rookie på det här så finns det några bra tips på vad man ska tänka på? Jag vill ju väldigt gärna ha jobbet!!
Om vi ska :Dcarlzeta sa:Jacob, du är så söt, oj vad vi ska mysa i vinter!Baseline sa:3 säsongen, Skidlärare Lindvallen =)
Du vet hur dom säger, ålder är bara en siffraFVK87 sa:Hej Johan! Jag skall också upp den 24:e sep för intervju men för skidlärare i Lindvallen. Det är också min första säsong, men jag är 24 år gammal snart! Hoppas att några andra är så gamla som mig. hehe. Man skall vara sig själv och bjuda lite mer på sig själv på intervjun =) /Fridaj0hancarlsson sa:24 September ska jag upp på intervju för liftavdelningen i Lindvallen, det blir min första säsong. Det känns som jag är en rejäl rookie på det här så finns det några bra tips på vad man ska tänka på? Jag vill ju väldigt gärna ha jobbet!!
Förra året saknade jag ett par rejäla högtalare så man kunde "dansa i neon" i mellan åt.lipton89 sa:jag ska jobba som kock i kläppen för fösta gången vad är viktigt o ta med sig
som man inte får glömma.
tack tack.magnusericsson sa:Förra året saknade jag ett par rejäla högtalare så man kunde "dansa i neon" i mellan åt.lipton89 sa:jag ska jobba som kock i kläppen för fösta gången vad är viktigt o ta med sig
som man inte får glömma.
Annars så är det inget speciellt. Kläder och dylikt, kanske några bra böcker, det gamla vanliga helt enkelt!
Ja men det e iofs sant =) Lite nervös ska man allt vara, det tillhör ;P Men vilken tid skall du bli intervjuad..?j0hancarlsson sa:Du vet hur dom säger, ålder är bara en siffraFVK87 sa:Hej Johan! Jag skall också upp den 24:e sep för intervju men för skidlärare i Lindvallen. Det är också min första säsong, men jag är 24 år gammal snart! Hoppas att några andra är så gamla som mig. hehe. Man skall vara sig själv och bjuda lite mer på sig själv på intervjun =) /Fridaj0hancarlsson sa:24 September ska jag upp på intervju för liftavdelningen i Lindvallen, det blir min första säsong. Det känns som jag är en rejäl rookie på det här så finns det några bra tips på vad man ska tänka på? Jag vill ju väldigt gärna ha jobbet!!Det kommer säkert gå skitbra, man är nog nervös i onödan får vi hoppas!
![]()
Jag tror det var lite allmän info 15,00 sen hade jag intervju 16,30FVK87 sa:Ja men det e iofs sant =) Lite nervös ska man allt vara, det tillhör ;P Men vilken tid skall du bli intervjuad..?j0hancarlsson sa:Du vet hur dom säger, ålder är bara en siffraFVK87 sa:Hej Johan! Jag skall också upp den 24:e sep för intervju men för skidlärare i Lindvallen. Det är också min första säsong, men jag är 24 år gammal snart! Hoppas att några andra är så gamla som mig. hehe. Man skall vara sig själv och bjuda lite mer på sig själv på intervjun =) /FridaDet kommer säkert gå skitbra, man är nog nervös i onödan får vi hoppas!
![]()
Det blir ju lätt så. Dålig rabatt på grill och bar dock!Linnpann sa:Gustavs Grill och Bar har väl också personalöl? om inte jag minns fel så var du och pontus en del av inredningen i vintras!!!magnusericsson sa:Det är inga standardintevjuer om man säger så. Jag t.ex satt och snackade film i 45 minuter! Men det är klart att de frågar lite hur du är som person och bla bla bla bla bla. Inget de bryr sig om särskillt mycket, alla åker ju ändå upp till Lindvallen för att få personalbärs på våffelstugan!
Kalasbra idé! Kan dock inte finna gruppen på FB?typjennifer sa:Hej igen alla säsongsarbetare!
Jag har nu skapat en grupp på Facebook för alla som ska säsonga i Lindvallen. Perfekt för att kommunicera med varandra, lägga upp bilder från den kommande säsongen osvKommer bli awesome! Gruppen heter "Vi som ska jobba i Lindvallen 11/12". Bli medlemmar och bjud in folk som ni vet ska jobba där iår med oss!
![]()
Jajjemänsan jag e en 87:a =) Är du 88:a eller? Tur att det finns lite äldre tanter som oss som har sökt säsongsjobb ;P Men du hade redan fått jobb som inte är via skistar.?Sockerbit sa:FVK87: Åh, ännu en gamlingNu slipper jag förhoppningsvis känna mig som en tant bland alla 20-åringar :D Gissar på att du är 87a?
Okej, jag ska vara där kl 13 sen är det intervju kl 13.30 tror jag. Nu är det mindre än 1 vecka =) Det är så spännande, hoppas att man får jobbet =)j0hancarlsson sa:Jag tror det var lite allmän info 15,00 sen hade jag intervju 16,30FVK87 sa:Ja men det e iofs sant =) Lite nervös ska man allt vara, det tillhör ;P Men vilken tid skall du bli intervjuad..?j0hancarlsson sa:Du vet hur dom säger, ålder är bara en siffraDet kommer säkert gå skitbra, man är nog nervös i onödan får vi hoppas!
![]()
![]()
Härligt, 88:a här jaFVK87 sa:Jajjemänsan jag e en 87:a =) Är du 88:a eller? Tur att det finns lite äldre tanter som oss som har sökt säsongsjobb ;P Men du hade redan fått jobb som inte är via skistar.?Sockerbit sa:FVK87: Åh, ännu en gamlingNu slipper jag förhoppningsvis känna mig som en tant bland alla 20-åringar :D Gissar på att du är 87a?
Jaha okej fasen va gött å veta att man har fått jobbet =) Dem söker nu vet ju om de har fått jobbet i mitten av okt.. lite segt men så e det. men vf fick du tacka nej förra året då? fast det behöver du inte säga om du inte vill.. jupp det är via skistar.Sockerbit sa:Härligt, 88:a här jaFVK87 sa:Jajjemänsan jag e en 87:a =) Är du 88:a eller? Tur att det finns lite äldre tanter som oss som har sökt säsongsjobb ;P Men du hade redan fått jobb som inte är via skistar.?Sockerbit sa:FVK87: Åh, ännu en gamlingNu slipper jag förhoppningsvis känna mig som en tant bland alla 20-åringar :D Gissar på att du är 87a?
Nej, det är via skistar men jag hade turen att slippa intervju då de kom ihåg mig sedan förra året då jag tyvärr fick tacka nej
Du då, via skistar eller?
Vet hur det är, drygt att gå och vänta... och fundera över om intervjun gick bra, om man skulle sagt si eller så istället osv :P Vilken avdelning har du sökt inom?FVK87 sa:Jaha okej fasen va gött å veta att man har fått jobbet =) Dem söker nu vet ju om de har fått jobbet i mitten av okt.. lite segt men så e det. men vf fick du tacka nej förra året då? fast det behöver du inte säga om du inte vill.. jupp det är via skistar.Sockerbit sa:Härligt, 88:a här jaFVK87 sa:Jajjemänsan jag e en 87:a =) Är du 88:a eller? Tur att det finns lite äldre tanter som oss som har sökt säsongsjobb ;P Men du hade redan fått jobb som inte är via skistar.?Nej, det är via skistar men jag hade turen att slippa intervju då de kom ihåg mig sedan förra året då jag tyvärr fick tacka nej
Mitt förstahandsval är skidlärare, älskar att åka skidor =) Andrahandsvalet är liftvärd.Sockerbit sa:Vet hur det är, drygt att gå och vänta... och fundera över om intervjun gick bra, om man skulle sagt si eller så istället osv :P Vilken avdelning har du sökt inom?FVK87 sa:Jaha okej fasen va gött å veta att man har fått jobbet =) Dem söker nu vet ju om de har fått jobbet i mitten av okt.. lite segt men så e det. men vf fick du tacka nej förra året då? fast det behöver du inte säga om du inte vill.. jupp det är via skistar.Sockerbit sa:Härligt, 88:a här jaNej, det är via skistar men jag hade turen att slippa intervju då de kom ihåg mig sedan förra året då jag tyvärr fick tacka nej
Fick tacka nej pga knäskada... visst jag hade kunnat åka upp, men jag hade mått psykiskt dåligt av att vistas på en skidort en hel säsong utan att få lov att åka :/