säsongsjobb Trysil 2010/2011

• Trådstartare Trådstartare sandrapilut
  • Start datum Start datum
Gött då vet man ungefär när folket börjar ramla in på personalhotellet :). Det är ganska lugnt här nu men idag kom första snön... äntligen! :). Snowboardpreimär på fredag redan gött! ;)

Gött att snön visar sig redan nu :) Hur ser det ut med öppetider i backen på vardagar? Är det stängt eller öppet nu i början av säsongen :/

Tjena!
Vi är två, ganska softa killar som ska jobba på IDP, vi ska bo på personalhotellet och våran fråga är ganska simpel!
Är det mycket fest? Vi tänkte kanske framförallt på jul och nyår då vi har förstått att vi jobbar, om det är nåt för personalen liksom! Suger ju o fira jul utan mamma . . . .

Har ingen koll på öppettiderna mer än att dom öppnar klockan nio imorrn. Första säsongen och gången på flera år som jag är här så. Men dom har säkert öppet i backarna på vardagar också. Kolla ski-stars hemsida kanske står något där.

Danneflip och du vill ha en partysäsong så är trysil fel ställe. Har gjort två säsonger och det styrs nästan inget för presonalen. förra säsongen var det inte en ända personalfest för alla på fjället.

Då ska vi se till att det blir en jävla party säsong 2010-2011. Vi kommer upp på måndag och bjuder in till inflyttningsfest direkt med bilen full av alkohol. Dax att göra Trysil till party town no1, Göteborgarna på väg upp :D

Pontus87, Verkar som du inte gillar trysil asså! Jag var där förra säsongen och det var rätt mycket fest (+ personalfester) för min del. Ska lätt upp denna säsong med.

Senast ändrad:
Nja en säsong var skoj, men blev för mkt med två kände jag, tyckte det var lite för dött, men har man inte varit upp en säsong tidigare tycker jag att man gör helt rätt som åker dit, Men om jag skulle göra en till säsong så skulle jag ta ett annat ställe bara.

Klart det finns fest, det finns det gott om, men jag tycker andra ställen som sälen, hemsedal och åre har sjukt mkt bättre fest, tyckte trysil var lite för dåligt med folk helt enkelt =)

Senast ändrad:
Då var man plats i Trysil! första intryket är att lägenheterna är rätt små på personalhotellet. Nu blir det till att packa upp allt sedan ska vi knäcka en bärs och fira att man har kommit upp. Ha det gött :D

Jobba i trysil på radisson säsong 10/11 for the win :D
Kommer bo på personalboendet med min tyska vän som lär sig svenska, det kommer bli en intressant säsong hah

Jobba i trysil på radisson säsong 10/11 for the win :D
Kommer bo på personalboendet med min tyska vän som lär sig svenska, det kommer bli en intressant säsong hah

Någon som har koll på möjligheterna till gym?

Borde finnas ett gym på Radisson, men kan man skaffa något slags träningskort där?

Blir Trysilguidene för min del också :) kommer upp om en månad :P Denna säsongen ska inte trysil vara dött på fester iaf !!! :D

Åh vad kul att så många ska upp! Nj vi får ta tag i det här med fester där uppe:)!

Jag var uppe nu i helgen och checkade läget, snöade onsdag, fredag, lördag och lite söndag. Så nu är 5 backar öppna. Backarna var i riktigt bra skick! Mycket folk var det i lördags också.

Tja! Jag ska oxå upp i vinter, åker nån gång i slutet av november. Ska jobba på Big Horn Steakhouse och bo i deras personalboende. Hur är det däruppe för säsongarna, håller dom flesta sig med dom dom jobbar med eller hänger man med alla typ? Känner inte en käft så det ska bli spännande att åka upp själv :D

Ses där uppe!

Tror det är väldigt många som åker själv så du kommer nog inte känna dig ensam så länge precis ;) Man träffar ju alltid kul folk i liften, när man käkar, på jobbet, ja överallt helt enkelt, gäller bara att vara lite social :D

Big Horn Steakhouse hette ju Heiskroken förut, vet faktiskt inte om det är nya ägare men det nya namnet är ju fult som få iaf, haha!

Palledaman sa:
Tror det är väldigt många som åker själv så du kommer nog inte känna dig ensam så länge precis ;) Man träffar ju alltid kul folk i liften, när man käkar, på jobbet, ja överallt helt enkelt, gäller bara att vara lite social :D

Big Horn Steakhouse hette ju Heiskroken förut, vet faktiskt inte om det är nya ägare men det nya namnet är ju fult som få iaf, haha!
Sweet, det låter som det kommer bli en kul vinter då :) Jo Big Horn Steakhouse är ju en stor kedja som har tagit över, typ som Jensens Böfhus i Danmark och Texas Longhorn i Sverige. Vart skulle du jobba då?

Dom nya ägarna är svenska btw, eller det är ju franchise men alla som jobbar där inkl cheferna är svenska. Känns bra att slippa alla missförstånd med språket iaf ;)

Senast ändrad:
Jag åker oxå själv så jag hoppas som du att det blir en rolig upplevelse! Kommer o käkar på det där stekhuset;)

Ska jobba i Kiwibutiken, ligger precis före ån höger om bron.

Fast, godast hamburgare är det borta på skihytta, inget slår en hamburgertallrik därifrån :)

Joru, Kommer bli i köket :) åker upp den 24e. Var där förra säsongen så det kommer bli skoj att åka upp igen!

När kommer du upp då? :)

Fan va trevligt då blir vi kollegor då, jag ska oxå va i köket! Jag har inte riktigt bestämt mig men tänkte komma upp den 28e som det ser ut nu iaf. Vart åker du ifrån då? Hur är boendet?

Jag drar också upp där själv, men det känns som att man kommer bo jävligt tajt på personalhotellet så man kommer lära känna varandra bra efter ett litet tag. Kommer upp den första december ska bli gott.

Ses!

Verkar vara många som ska jobba i trysil och jag vill sjukt gärna säsonga någonstans i vinter, vart hittade ni era jobb i trysil?

emmaantonia sa:
Verkar vara många som ska jobba i trysil och jag vill sjukt gärna säsonga någonstans i vinter, vart hittade ni era jobb i trysil?
Lite sent att söka nu kanske men alltid värt att försöka. Jag såg en annons på norska arbetsförmedlingens hemsida (eller om det var den svenska) att dom sökte personal på restaurangen i Trysil och skickade in en ansökan på måfå. Fick napp och på den vägen är det. Googla, kolla in skistars hemsida, arbetsförmedlingens hemsida och liknande. Men som sagt kan jag tänka mig att det är försent nu men det skadar ju aldrig att skicka in ansökan, kan ju alltid vara så att nån hoppar av/får sparken eller så.

Bara att kolla in ställen du vill jobba, sen hitta alla företag som finns där, maila in ansökan och hålla tummarna :) Så gjorde jag iaf, lycka till! :)

Jo haha jag vet, jag är lite utav en sista-minuten-människa. Då vet jag iaf vad det är som gäller så bara hålla ögonen öppna och hoppas på det bästa! Tack så mycket för tipsen och ha så roligt i vinter! :)

emmaantonia sa:
Jo haha jag vet, jag är lite utav en sista-minuten-människa. Då vet jag iaf vad det är som gäller så bara hålla ögonen öppna och hoppas på det bästa! Tack så mycket för tipsen och ha så roligt i vinter! :)
Gå in på http://www.trysil360.com.

Sen så tar du varenda butik du hittar där, mailar/ringer och frågar om du dom söker folk och om du får skicka in ditt CV, så fick jag napp :)

Såg att det var några fler som skulle jobba för IDP i vinter, samma här :) Blir min första säsong, skitkul!
Någon som åker upp tidigare eller är det 15:e december som gäller?

Heeej

Jag kommer upp nästa fredag, taggad för en säsong i gamla hemorten!
Ska jobba för Sindrestua i Eventyr barnområdet! Hoppas på en grym säsong, ses där !!! :)

Jag ska jobba på ica i trysil :) åker upp den 10e, vilken jäkla upplevelse detta kommer bli!

Är det någon som har koll på Trysilexpressen? Jag hittar ingenstans man kan boka och jag testa ringa dit ett par gånger men inget svar. Någon som vet något? Eller någon som har något tips att ta sig dit "Gbg - Oslo - Trysil".

Tillbaka
Topp