säsongsjobb Trysil 2010/2011

• Trådstartare Trådstartare sandrapilut
  • Start datum Start datum
heeej chris! jag ska också jobba på hotellet, Mountain Resort, och bo i personalboendet. om jag har fattat det rätt, så ligger det väldigt nära hotellet, blu radisson. typ några minuter ifrån. how about that? :)

tovigatove sa:
heeej chris! jag ska också jobba på hotellet, Mountain Resort, och bo i personalboendet. om jag har fattat det rätt, så ligger det väldigt nära hotellet, blu radisson. typ några minuter ifrån. how about that? :)
Perfekt! Någon som skrev nått om att det inte gick så mycket bussar där omkring så jag blev lite orolig att jag skulle bli tvungen att hika 30 min till jobbet :P Men dåså, då ses vi nog där!

Okej. Då blire du som håller rent efter norrmännen! Äre på radisson eller mountain resort? :) jag ska jobba som frukostvärdinna, som det så fint kallas, på mountain resort.

hehe fett nice att de är fler som ska jobba på mountain resort här:).. då blir du å jag kollegor då på morgonen tove:) ja ska jobba som frukost kock:) hehe.. såg att ni skrev om bussar å sånt, ja tar nog upp bilen, hehe vill inte gå ut en tidig morgon kl 4 på morgon och gå upp och ner för backar:) ha de bra alla så ses vi till början av november, LÄNGTAR SOM FAN:)

jaha, där ser man! trevligt!! hej hej! jag längtar också, som en tok!!

ska du bo på personalboendet eller kirrar du eget?

blir personalboende först, men om de är andra som vill dela boende så är jag gärna på de istället:) själv då?

ja hoppas att jag får flytta upp snart, börjar ju jobba 1 nov, lägg till mej på facebook om du vill, patrik starborg, har två st faktist, men ta inte där de står privat..

Personalhotellet ligger ca 400 m från radison hotellet och har ett väldigt rba läge. dock är dom väldigt små men läget väger ju upp det mesta. ska ni jobba på det nya hotellet i fageråsen rekomenderas bil, då bussarna endast går när backen öppnar och stänger och det är inte så jätte många bussar. Och ska du gå så lär du nog lägga ner några timmar då det ca 7 km bilväg och mest backar. Ska du hålla till på sör sidan kan du gå överallt men fageråssidan behövs bil om man ska få det att funka.

tjenare pontus! väldigt tacksam för ditt svar, så då har ja bestämt mej blir å ta med mej bilen :) haha inge kul att vara frukost kock och gå ut å gå de km innan man ska på jobb, vad jobbar du med då pontus?

ha de så bra

Nej om du skulle gå till fots skulle du nog aldrig orka mer än en dag. tar ju 20 min med bil så skulle aldrig gå den vägen till fots. Jobbade två säsonger på peppes, men blir ingen mer säsong. några besök bara.

Grattis till era jobb!

Som Pontus redan sagt så är personalboendet mest troligt det som är beläget på sörsidan, vilket gör att bil är nödvändigt för att transportera sig fram och tillbaks.

Norrmännen i Trysil märker man inte så mycket av, utan det är mest danskar, holländare och ryssar som man har att göra med, vilket är nog så intressant.

Jag hoppas ni får en kanonsäsong, och om er motivation för säsongsjobb är skidåkning och friluftsupplevelser så är Trysil helt rätt. Om ni däremot vill ha en galen partyvinter så hade kanske Sälen, Åre eller Hemsedal varit med lämpligt. Dock så har jag under mina fyra säsonger märkt en stor skillnad på utelivet till det bättre i Trysil i takt med att det blivit mer säsongare och mindre Trysslingar som jobbar på fjället. Något som är negativt på den fronten till i år är dock ryktet om att nattklubben T2 kommer att lägga ner till denna säsong och enbart ha restaurangverksamhet.

Ha en trevlig höst så ses vi kanske i vinter! :)

Hallåj!
ny här på forumet

Jag skall börja på Park Inn Mountain Resort den 1:a november i Receptionen med inriktning bokning, är det någon här som kommer att stå i receptionen?:D
Någon som har koll på bränslepriser? mitt val står med en framhjulsdriven Saab diesel eller en 4hjulsdriven Range Rover. nån erfarenhet om det går med en liten framhjulsdriven bil eller är det 4x4 som gäller. lite skillnad i förbrukning. :rolleyes:

Tack på förhand. hoppas vi får en kalasvinter tillsammans.

Är det någon som inte kommer att ha med sig bil till Trysil som bor i närheten av Mellerud typ Trollhättan Karlstad, kan vi ju samåka

tjenare jimbo:)

trevligt att du ska jobba på samma hotell, men dessvärre så jobbar ja som kock:) bara komma när du är hungrig:D
skulle vara jätte snällt om ja kan åka ifrån karlstad med dig? min bil gick idag sönder och jag har inte planer på köpa ny innan sommaren, ja tror att du ska ta diesel bilen om du ska tjäna på de:)

du kan lägga till mej på facebook om du vill jimbo, heter patrik starborg där:) har två st, så lägg till bägge.

japp blir en kanon vinter med ett par öl och massa jäger:)

Tillbaka
Topp