Säsongskortet st. anton?

Säsongskortet st. anton?
varfør inte glida førbi hemsidan och kolla sjælv..? Måste alla andra på FreeRide gøra det åt dig? ..no offence

Säsongskortet st. anton?
jo det ar sant. Men frågan ar vad som ar jobbigast, att gå till hemsidan att kolla eller att skriva ett forumsinlagg om det...??

dessutom har man val lite vett att tanka sjalv..

førøvrigt så tycker jag att allt før många av mina strumpor har førsvunnit på sistone!

Säsongskortet st. anton?
Jag jobbade inte när jag var där. Har inte så bra koll på återbetalningen av liftkortet. Gissar på anställd i sisådär 90 dagar kanske. Arbetsgivaren utfärdar nån sorts intyg. De som har jobbat/vet kan ju rätta mig.

Dessutom, när man bor i St.Anton så "ska" man registrera sig. Om man är registrerad i St.Anton och INTE har jobb. Så tillkommer en turistskatt.

Tror att ansvaret ligger på den som hyr ut, att registrera er. När man är där som "vanlig" turist så ingår det som regel i boendepriset, men så är inte alltid fallet när "bummar". Minns inte hur mkt det gick på det heller. Den är ju inte jättehög men det blir ändå en ganska störig summa på en hel säsong. Meningen att man ska avregistrera sig och betala vid hemresan.

Om man av någon anledning hamnar i problem med den lokala lagen, så kan det bli ännu mer problem om man inte skött registrering/avregistrering. Har jag hört.

I kategorin övrigt så kan det vara värt att nämna att de är ganska hårda på källsortering. Glas, plåt, plast, papp, kompost och resten. Är inte alls ovanligt.

Men döh, dä ä lugnt asså!

Säsongskortet st. anton?
se där ja, hade inte frågan ställts så hade vi aldrig fått reda på det...
men nästa gång lovar jag att hålla käften och leta reda på rätt tyska sida och sitta med mitt tyskalexikon och leta info.

Tillbaka
Topp