Satans jäkla brädas!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

BobaFett

Ny medlem
Satans jäkla brädas!
jAG MÅSTE SÄGA EN SAK.....JAG HATAR BRÄDOR...FINNS DET NÅGOT FULARE..VA?!? sER UT SOM EN BÖG...NÄR BRÄDÅKARE GLIDER NER FÖR BACKEN SER DE UT SOM JAG GJORDE I DAGIS...GALONPAJS! JÄTTEBABYS! snorjärs! ÄT VVÄLLING ME GAFFEL.

MVH, bOBBAfETT

Satans jäkla brädas!
håller helt me....brädåkare e ju bara i vägen...å dom tror att dom e så j*a bäst...men nej nej...det är det ju vi skidåkaresom är! -kajsa

Satans jäkla brädas!
å när dom sitter där mitt i backen och försöker se coola ut, så liknar dom en sälkoloni

Satans jäkla brädas!
dom kommer till backen innan den öppnar. Sen GÅR dom upp och sätter sig ovanför bigjumpet och snackar lite bredkäftat om allt dom sätter. Sen sitter dom där hela dan, och glor medans deras feta häckar bara blir blötare o blötare. Sen när liften stänger, tar dom av sig brädorna, GÅR ner och åker hem.
En typisk snowboarddag...
nu menar jag naturligtvis inte alla, men jag vet en del som stämmer in på ovanstående....
//jacob

Satans jäkla brädas!
Tänkte bara tipsa om att d finns en knapp på tangentbordet långt till vänster som det står "Caps Lock" på.. Om man trycker en gång på den så ser bokstäverna ut som dem ska göra.. Fast det kanske är för mkt att tänka på en sak till, verkar tillräckligt svårt att samla sina ensamma tankar o skriva ett inlägg!?

Satans jäkla brädas!
Jag blir så jävla förbannad ibland när man ska åka i branta backar så hittar man snowboard åkare som antingen sitter i kanterna av backen eller plogar ner för hela bacen så det bara blir is kvar kan man inte åka snowboard så bra så ska man väl fan iallafall skippa och åka dom backarna. Men det gäller ju inte alla vissa snowboard åkare åker ju riktigt bra men man blir bara tröt på dom ibland när dom sitter överallt. Tack för mig Daniel

Satans jäkla brädas!
Javisst är vissa brädåkare i vägen och har en övertuff attityd. Men det är bara en del av alla brädåkare. Mesta dels stockholmare med dom nyaste och dyraste prylarna eller en dansk med gammla hyrgrejer.Jag har även sätt skidåkare som står vid ett hopp hela dan utan att hoppa. Så det gäller nog både skid och bräd åkare. Sen finns det bärdåkare som kör skiten ur skidåkarna.

Ha det gott

Satans jäkla brädas!
jag fattar inte varför skidåkare och snowboardåkare alltid hackar på varandra! det är så jävla onödigt!
här i arvika har vi bra stämning mellan alla åkare oberoende av vad de åker, här sitter inte brädåkarna ovanför bigjumpet en hel dag och förfryser röven! här hoppar de och gör sitt bästa fast de kanske inte kan något!
visst finns det några rötägg även här men det är inte många!
och att vi snowboardåkare förstör backen när vi plogar är väl till viss del sant, men det finns det många skidåkare som gör också, jag har hamnat bakom skidåkare flera gånger som plogat och verkligen spärrat baken och sen har det bara varit is när jag kommer!

fösök hålla en bättre stämning mellan alla åkare istället, alla är vi människor som är ute för at ha roligt i snön, det är inte många som med vilje förstör för någon genom att t.ex ploga! hoppas istället på att plogaren snart lär sej åka så han/hon också får det roligt när den åker!

Satans jäkla brädas!
Jag hatar måsar! Dom e fula, dom retar gallfeber på en me sitt helt sinnesjuka läte och dom skiter överallt...

Här kan man dra en parallell till snowboardåkare... Vissa har ju helt klart fattat poängen me att åka nerför backen på brädan, men många har fått för sig på annat håll att man ska sitta på baken för bästa tänkbara flyt i åkningen... Vad jag har fått veta så ska sjärtlapp vara lämpat till den typen av åkning... jag ser inga skäl till att blöta ner baken i onödan.

När ni sen har lärt er att manövrera sjärtlappen så kan ni satsa gärnet i bigjumpet... jag har hört från säkra källor att d ska vara riktigt soft.

Satans jäkla brädas!
E folk griniga pga snön smälter eller!? Finns väl inga i backarna nu ändå!?

my wave...

Satans jäkla brädas!
Jag tycker att vi borde sätta stopp för alla skid- brädåkare och göra fjällen till ett skotemecka, tolka med stjärtlapp på en vindpinad sjö, det är min melodi! Ett par järn först sedan är det bara att slänga sig ut för väggen eller lundsrappet.. vem vet vad nästa fluga skall bli när det är nötter som sladdar sig ner för backen med några jävla big-foots?? eller va faan de där idiotgrejerna som ser ut som ett par för stora skora kallas. All ära till dessa som finner någon njutning av att inte ha något som helst kontroll på grejerna.. Snowblades.. fyyfaan

Satans jäkla brädas!
Haha, jo och alla araber är terrorister...
Jag åker bräda och tycker det värsta är alla jävla "skidtåg" som åker i backen från ena sidan till den andra med med så liiite lutning som möjligt... visserligen guidade turer, men men... Det som stör mej i backen är skidåkare som gör oförutsägbara 90 graders svängar, inte de snowboardåkare (eller skidåkare) som sitter stilla...

*Varför svänga när man ändå ska ned*

Satans jäkla brädas!
Ja du, hat är ju inget bra. Du kan lätt hamna på den mörka sidan med allt hat som tycks frodas inom dig. Fred och Kärlek.
PeR

Satans jäkla brädas!
Hehe... det är så omoget va?

Bara för att det finns dåliga snowboardåkare finns det dåliga skidåkare.... (läs danskar, hehe, finns iofs nån bra dansk kanske) som är ett helvete att ha ivägen...

Men att klanka ner på de brädåkare som lever i det tysta och inte bailar för att satsa liv och lem i hoppen är taskigt.

Det är inte vad man åker som är jobbigt, det är hur bra man är, själv åker jag telis/vanliga/snwbrd och har således ett bra omdöme från alla synvinklar!
Ingen äger berget alla får vara där, men ha respekt för varandra!

Det jobbiga är folk som ligger i ens fina transition, har inget å göra med vad man åker.
Dom flesta skidåkare klagar bara på snowboardåkare som en ursäkt för att dom suger på sina nyinköpta atomic som dom tror dom är herman maier på...

Das var alles

Satans jäkla brädas!
Här i hemmabacken granberget i leksand så får skidåkare inte åka i pipen (???!!). Snowblades åkare får åka där hur mycket som helst men inte skidåkare! Jag hatar snowboardåkarna här i Leksand, jag HATAR dem! Snowboardåkare kan väl vara trevliga på andra ställen men inte i leksand! De säger att det blir spår av skidorna, men hur fan kan det bli det när den ändå är så isig?!! Fan leksand är väl den enda backen i världen som har såna här knäppa lagar.

Men jag åker där i allafall och när de kastar snöbollar och spottar på en när man åker där så hämtar samlar man ihop många twintip åkare och vipps så är snowboardåkarna tysta!!

Satans jäkla brädas!
Sen har vi ju också dom plogande stockholmarna på spikraka skidor och rosa overåler. Dessa män mitt i 40-årskrisen pajar nog backarna lika mycket som alla kasande snowboard-nybörjare.

Satans jäkla brädas!
Jag har inget emot brädåkare, skidåkare (beror på att jag föredrar skidåkning), pulkaåkare mm... Jag har bara problem me vissas attityd. D finns en del skidåkare och en del brädåkare och kanske några pulkaåkare som ser ner på dom som inte sätter en D-spin 900 eller nåt annat råballt trick... i vissa fall visas d att dom själva inte heller e så grymma, kanske bara sätter 360... Alla har vi varit nybörjare en gång i tiden. Man drar väl inte på sig ett par skidor eller spänner fast brädan och testar på en backflip första gången, man tar ett steg i taget.

Så den som garvar nästa gång åt en nybörjare som försöker sig på nåt simpelt trick i hoppet, kanske ska ta sig en funderare... Man behöver inte va kung i backen för att ha rätt att åka, nånstans måste man börja!!

Sen kan d vara irriterande me nybörjare som inte kan hålla sig vid sin kant utan måste svänga som sjutton och påbörjar nästa sväng vid den andra kanten... jobbit när man kommer me full fräs och d dyker upp arton såna åkare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp