Sätta stickers på T-shirt?

• Trådstartare Trådstartare SDemmoth
  • Start datum Start datum
S

SDemmoth

Guest
Zuup, Undrar om man kan få fast stickers på en tröja på något sätt och att det sitter kvar när man har tvättat tröjan med någon ide ?

Du har fått ett begåvat svar här, lyssna på det. Fast visst, "tästa" att stryka fast stickern.. Kommer funka fantastiskt bra.

Funkar finfint att sätta stickers på T-shirten. Men du måste tvätta den i 90 grader direkt efter du satt på klistermärket.
Sen sitter tröjan som ett smäck!

okej, inte precis en fail fråga om du tänker efter lite om du kan ? , jag har testa strykjärn men det sitter ändå inte bäst!

Finns inga dumma frågor bara dumma svar. ;)

Beror helt på vilket typ av material som stickersen är av om det funkar med strykjärnsmetoden. Sen finns det olika järn som blir olika varma. Så frågan är vilken sort du har.

Det bästa vore om du går till ett tygtryckeri och låter dem göra om loggan/stickersen i plastmaterial som tål extremt varma strykjärn sådana som används till matchlinnen till tyg alltså. Med sådana maskiner sitter stickersen/märket som ett smäck även efter tvättning och kanske även tröjan sitter som ett smäck som Nojlas tips medförde. Jag har själv jobbat med sådana tryck på tyg med strykjärnsmaskiner och vet arbetsprocessen och dess resultat efter tvätt.

Andra alternativ som blir mindre bra är att använda något tyglim. Risken här är att märket som förmodligen är något styvare i material än tröjan böjs och bryts i tvätt. Så här krävs handtvätt för att minimera risken.

Ett bra tryck som håller länge är det som smälts in i tygets fibrer och sammanblandas med dem. Ett mjukt tryck på en tröja är att föredra enligt mig för hållbarheten.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp