Sätta upp rails

Sätta upp rails
Nu när det är sommar tänkte jag sätta uppp lite rails på tomten så att det är färdigt när den första snön kommer. Jag har fixat PLASTrör. Problemet är att jag inte vet hur fan jag ska sätta upp dom!! Ska man spika i dem eller? De ska ju trotts allt hålla en del och vara på 0,5-1,5 m höjd.

Sätta upp rails
sätt upp de på vinter i stället. då gör du två snöhögar och kör in en ände i varje och sen har du vatten på så de blir is

Sätta upp rails
men asså vad är det för plaströr ? dom kommer antagligen spricka när det blir minusgrader men annars om dom håller för det är det ju ganska smart att borra och sen fästa dom med skuv (glöm inte att förborra annars är det lätt att det spricker)

Sätta upp rails
sätt ner två pålar i marken som sitter stadigt. borra några hål i röret. fäst med skruv.

Sätta upp rails
SPooNE och Linkan, ta och ge er nu!
Plaströr är helt ok, södra backen i sundsvall kommer ha en rail park nästa år och det kommer bara vara plaströr, det är skonsamt mot skidorna och får man tag på hårdplaströr så är även glidet bra!
Plaströr spricker inte, det krävs mycket för att det ska hända...

Sätta upp rails
håller med jespher. sätt upp på vintern, du har nästan mer möjligheter. dessutom ser det int eså snyggt ut med ett plast rör på tomten hela sommaren. ifall du ska sätta upp med pålar så blir det mkt fix , men det i snön blir det lättare. dessutom så måste röret sitta extremt stadigt. i vintras så byggde jag två platåer av hårt sammanpackad snö och lite vatten. det funkar helt perfekt;)

Sätta upp rails
Tack för svaren! Ja hade tänkt mig nått åt skruvhållet...jag vill gärna ha lite höjd på railen..blir ju svårare o få om man bara lägger den mellan två snöhögar...

Nu har jag fixat en JÄRN rail oxå. Hur ska jag sätta upp den..ett försvårande problem är att den är väldigt kort..runt 2,5 m bara...

Sätta upp rails
Jag byggde med plast förra vintern borra hål och drog fast med järn tråd det höll ett tag.. Nu håller jag på att bygga en rail på skolan den kommer att bli 6m. Jag har också en svetts hemma ska beställa järnrör snart.. Det där me plast rör det är svårt att få det stabilt och det kostar mycket om du ska ha ett bra plast rör..

Sätta upp rails
plaströr brukar ha för bra glid, har en tendens att säja swoooosh sen ligger man på ryggen....
Är väll en vane sak.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp