Scarpa innerskor

• Trådstartare Trådstartare SAC
  • Start datum Start datum

SAC

Ny medlem
Scarpa innerskor
Hej!

Kan man köra innerskon till ett par T1:or i tvättmaskinen? Efter ett antal alp och fjällresor så känns innerskorna som en sanitär olägenhet. Jag har hört att det skall gå, men att dom krymper en aning. Någon som har praktisk erfarenhet? Gärna med tvättråd, temp. mm.

Mvh
SAC

Scarpa innerskor
går gör det säkert, jag skulle inte göra d... eftersom skon är inåkt och formad efter foten och det tappar man nog då.
Ställ dom på balkongen.. och lufta ur dom ordentligt. Annars har apoteket typ sprejer och sånt som man kan använda så d blir lite fräschare..

Scarpa innerskor
Ta ut innerskorna och lägg dem i en påse i frysen två dagar! Då dör alla bakterier i innerskon, det är de som luktar!

Sedan så köper du spray på apoteket eller sportaffär, såkallad luktdödare. Så slipper du tvätta dem och tappa formen.

/Jonas

Scarpa innerskor
Tackar för tipsen. Är det ingen som har provat tvätta dom? Dom får gärna krympa lite då dom börjat bli lite stora.

//SAC

Scarpa innerskor
Jomenvisst kan man tvätta dom... Jag har i och för sig ganska gamla t1:or men jag har tvättat innerskorna och det funkade för mig. Lukten försvann och innerskon blev som ny.... Men ha inte så hög temperatur. Jag tror jag hade 40 grader. Jag garanterar inte att det går bra med dina skor men det funkade för mig...
mvh goran

Tillbaka
Topp