Scarpa pjäxor T1 v T2?

Scarpa pjäxor T1 v T2?
Jag gjorde själv missen att köpa ett par pjäxor (Crispi CXP) med tre spännen och råder dig att inte göra om samma misstag. Som jag ser det finns det ingen anledning att köpa någonting annat än en fullhög pjäxa med fyra spännen idag. Det blir inte alls samma stabilitet med tre spännen, särskilt inte om du åker aggressivt med hårt plöstryck. Då finns risken att smalbenet vill trycka undan tungan på pjäxan, vilket inte är någon höjdare.

Scarpa pjäxor T1 v T2?
För mig är T2 en ok kompromiss mellan vikt, pris och funktion. Hade vikt varit oväsentligt hade det blivit T1, eller om jag var stor och stark. Helst hade jag haft en lätt tur-binding med NTN. Om du ser efter begagnat så se upp med att den gamla modellen T2 är ganska mycket sämre än T2 ECO, de gamla T2:orna behöver du dock inte betala mycket för.

Scarpa pjäxor T1 v T2?
Halvgamla T1 med 3 spännen är enligt mig en bra pjäxa. Undvik de äldsta pjäxorna, tänk på att T1 och T2 har funnits sedan 90-talet. De äldsta T2 är med dagens mått sladdriga.

Ska du köpa nytt eller begagnat?

Scarpa pjäxor T1 v T2?
Du får fråga hur gamla de är... Finns massvis med gamla T1/T2 där plasten bleknat som folk fortfarande tror att de kan sälja dyrt.
Hur åker du? Vill du ladda och köra hårt köp T1. ;)

Tillbaka
Topp