Schweizisk Puderdag av högsta klass

gud så segt ska det ta mer än 20 min o få filmen uppladdad? :| nä ja kolla imorron gonatt

nu funkar den^

jo vädret var rätt drygt, men inte mycket att göra. lite dåligt liv på afterskin eller?!

Krävs att de ska vara extrem åkning för att slowmotion ska bli rättfärdigad vid puderklipp. Skippa det nästa gång. Sen skulle man vilja se lite större svängar i offpisten och inte det klassiska kortsvängarna.
Annars var det helt okey film, mycket man kan identifiera sig med. Sen är alltid bar hud ett plus! hehe

Over n Out!

Senast ändrad:
varför dessa förbannade hopp kortsvängar? =/ men men,

kan lixom inget annat säga... snön ser perfekt ut och har själv aldrig riktigt fått uppleva sådan... och så gör ni kortsvängar när långsvängar är så mycket härligare i lössnö...

Senast ändrad:
kul med film, men knappast puderdag av högsta klass. Har fått uppleva mycket bättre i sverige, kittelfjäll t.ex.

bra film:P men just åkningen kanske va lite dryg, öka farten rejält och försök köra lite drops! =)

alwaysCrash sa:
linder sa:

kan lixom inget annat säga... snön ser perfekt ut och har själv aldrig riktigt fått uppleva sådan... och så gör ni kortsvängar när långsvängar är så mycket härligare i lössnö...
hur kan du skriva att långsvängar är sönare i lössnö när du skriver att du alldrig åkt puder?

jävla cp dra...
Som folk vet så är det skillnad på olika sorters snö...
nysnö/puder, lössnö, slask, isig osv.

Jag tycker iaf att långsvängar är generellt skönare och är det enda jag sagt.
Sen sa jag också att jag aldrig fått uppleva ett perfekt puderåk men det utesluter ju inte att man inte åkt offpist eller?

Sen vem som är cp och inte kan stava "alldrig" är en annan femma!

Trodde man lärde sig det i lågstadiet att aldrig stavas aldrig med 2 L och alltid stavades alltid med 2 L... Men det kanske du missade? För det vore ju knepigt om du glömt det och alltså blivit senil som 16 åring?

edit: snackar man skit får man skit tebax, så enkelt är det >_>
edit2: sen varför du inte kritiserade "AdrenalineJunkie" som också säger att dom ska göra större svängar kan man ju också fundera på? men han va väl lite kortare i just det svaret så det va lättare för dig att fatta?

Senast ändrad:
linder sa:
alwaysCrash sa:
linder sa:

hur kan du skriva att långsvängar är sönare i lössnö när du skriver att du alldrig åkt puder?

jävla cp dra...
Som folk vet så är det skillnad på olika sorters snö...
nysnö/puder, lössnö, slask, isig osv.

Jag tycker iaf att långsvängar är generellt skönare och är det enda jag sagt.
Sen sa jag också att jag aldrig fått uppleva ett perfekt puderåk men det utesluter ju inte att man inte åkt offpist eller?

Sen vem som är cp och inte kan stava "alldrig" är en annan femma!

Trodde man lärde sig det i lågstadiet att aldrig stavas aldrig med 2 L och alltid stavades alltid med 2 L... Men det kanske du missade? För det vore ju knepigt om du glömt det och alltså blivit senil som 16 åring?

edit: snackar man skit får man skit tebax, så enkelt är det >_>
edit2: sen varför du inte kritiserade "AdrenalineJunkie" som också säger att dom ska göra större svängar kan man ju också fundera på? men han va väl lite kortare i just det svaret så det va lättare för dig att fatta?
Lämna mig utanför er lilla debatt! Personliga påhopp är aldrig snyggt...

edit: Nu gick även jag OT, så vi lägger ner det här och återgår till "ontopic"?

Senast ändrad:
Ok vänner,

alla tycker va de vill och det är bra med kommentarer. Enligt min högst personliga åsikt:

Slomo:
gör sig bra även utan etremskidåkning, ger en skön, drömsk känsla av njutning. Ev. lite för lång tid här.

Långa eller korta svängar:
skulle gärna haft med lite längre svängar, men allt har sin tid. Med den dåliga sikten höll vi oss relativt lågt med lite trängre terräng. Även ngt svårt att se terrängen varför lite mer kontrollerade kortsvängar var att föredra. DOCK: underskatta inte njutningen i kortsvängar, blandning är bäst, finns massor av lägen där korta svängar är att föredra.

Högsta klass:
definitivt. Klart man åkt ännu bättre, blå himmel, 1,5 meter nysnö etc. Men det förtar inte att; halvmeter nysnö och ca 1300 fallhöjdsmeter helt ospårat om och om igen utan att åka samma åk en enda gång under hela dagen, är Högsta klass. Ni som haft det bätte i Kittelfjäll grattis, det är inte alla förunnat!

Carvinglektioner;
ja vad säger man, carving är inte alltid den bästa tekniken. Tror att jag har renare skär än de flesta.

Övrigt: som sagt en smaksak om jibbing, drops, puder etc. Skönt dock med massor av film och massor av sköna känslor från vintersäsongen.

Själv har jag ca två veckor kvar och hoppas på ett avbrott i värmen, med ett rejält aprildump som följd. Isåfall lovar jag återkomma med nya svängar. Korta eller långa, med eller utan drops ja vi får se. Men många kommer vara avundsjuka, jag lovar.. ;=) (fortsätt gärna kommentera, jag tar det inte personligt jag lovar)

ok, men då var det dags att njuta av dessa gmla bilder igen då. Bland de bästa dagarna på hela året, dock som vanligt...

... de bästa åken har man inte tid att filma!

En sak som jag skulle vilja se ändrad är att ändra gråpunkten för filmen för att få snön i filmen att vara vit istället för grå. Samt att bättre kvalite, mindre komprimering skulle nog inte heller skada.
Annas är det bara att kolla och drömma sig iväg.

Tillbaka
Topp