Scott Back Protector

olofom

Ny medlem
Scott Back Protector
Är det någon som har någonting att säga om Scott Backprotector (https://www.freeride.se/review/view.php?id=4417)?

Jag tänkte investera i mitt första ryggskydd(!). Då jag inte riktigt vet vad som är bra osv har jag läst omkring lite och kommit fram till att detta verkar smidigt och bra till en rimlig summa.

Så; finnes några nackdelar som jag inte vet om eller ska jag helt enkelt satsa på ett annat skydd?

Scott Back Protector
Om du läst runt lite kanske du redan har sett mitt inlägg om skyddet men annars får jag upprepa att det är ett svart sådant som jag åker med sen några år tillbaka och det är mycket bra. En nackdel som börjat visa sig nu är att kardborren(sp?) slits ut så att det sitter dåligt. ska lösa det med att sy fast riktigt remmar istället.

Scott Back Protector
Jag har exakt ett sådant, sitter skönt då man har många spännen bla runt låren så det inte glider upp.
Det ända dåliga är att "klick spännena" är klena och jag har lyckats ta sönder ett.

Senast ändrad:
Scott Back Protector
det är ett grymt bra ryggskydd! sittert astajt mot kroppen, flexibelt som fasen och värmer bra när de blir kallt

som dom sa slits kardborren... men de gör de på alla rygskydd.. så de får man leva med.
finns en lite mer Highteck version av detta med inbyggd väst.. som gör att de sitter ännubättre och inte rör på sig alls utan sitter precis som de ska
det har även inbyggda revbensskydd och grejjer.. asbra!

om du ska köpa dessa så rekomenderar jag http://www.steepstore.com/?artgrp=156
dom rear ut alla prylar nu.. :)

lycka till med köpet!
/jeppe

Scott Back Protector
Tackar för alla svar. Jag blir bara mer och mer övertygad om att detta är rätt skydd! :)

Hur ter sig ryggskyddet en relativt varm dag? Blir man svettig på ryggen, eller funkar det bra även en varm dag?

Sedan det här med väst.. sitter det verkligen 500 kr bättre? (tackar förresten för tipset om steepstore, men det är bara 9 kr billigare än stadium ;)

Tillbaka
Topp