Scott P3

• Trådstartare Trådstartare H-T
  • Start datum Start datum
H

H-T

Guest
Scott P3
Tjaa..

Har tänkt att skaffa nya skidor till nästa säsong och det lutar åt Scott P3. Men det beror på hur hårda dom är. Är det någon som vet hur hårda dom är i jämförelse med Head Mad Trix? Eller är det någon som vet vart man kan testa P3:an ? Dessutom vilken bindning följer med och är den bra eller ska man byta ?

Peace..

Scott P3
Har aldrig provat p3:an själv, men har enligt rykte hört att den skall vara rätt mjuk, antagligen betydligt mjukare än mad_trix, men skidan duger ju åt Jakob Wester, så antagligen du ger den åt dig med... Beror ju en del på var på berget du hade tänkt att använda den... Bor du i Stockholm kan du också få 20% rabatt på den på Intersport på Sergelgatan (om dem har kvar den)

Annars är ju en sån sak att den är grön undertill bara ytterligagre en anledning avv häva pengarna över disken och ta hem dem till sängen... Om man gillar mjuka skidor alltså

Scott P3
De är mjukare än mad trixen. Skön skida att både åka och hoppa med, bindning som följer med kan säkert variera mellan olika butiker men om du inte landar allt för hårt i riktigt stora hopp så bör en s912ti eller vad de nu brukar skicka med hålla alldeles utmärkt + att de är lätta.

Belaget har dock släppt på mina men sånt händer, jag hoppas att de räcker säsongen ut.

Är du lite varsammare mot skidorna är det säkert inga problem och mad trixen jag åkte på förut gick också sönder.

Scott P3
P3 är betydligt hårdare än Mad Trix iaf185cm modellen som är den enda jag provat. Och dom är inte speciellt lätta men väldigt sköna att åka/hoppa med om man väger lite mer och är duktig på att åka. Bindningen som medföljer är en Scott lackad Salomon som går till 12 som jag anser är för klen om man väger som en man.

Scott P3
Bindningen är ungefär likadan som en salomon 912ti bindning, funkar fint åt mig men väger bara ca 50 kg

Scott P3
tja.

kul att du funderar på en scottskida. Scott P3 är faktiskt en helt ultimat skida om du vill kunna ha kul lite överallt, med tyngd på park. På din fråga om den är hård, Ja, den är ganska så hård, särskilt 185 cm modellen passar utmärkt för tyngre jibbare, men även 175an fungerar utmärkt, det är den jag körde med hela förra säsongen.
Jag skulle kunna säga såhär: Skidan har varit tillräckligt hård för att tillåta mig att landa baklänges i botten på rätt stora hopp.
Det är som ngn sa en scottlackad salomon s912 som medföljer. Den är lika bra som en vanlig s912a, dvs väger du under 75 kg och inte är världens hårdaste jibber så räcker den gott och väl.

hoppas det där var till ngn hjälp.

//J

Tillbaka
Topp