scott p4-scratch bc wrs

Rompa

Medlem
scott p4-scratch bc wrs
Har åkt skidor länge men mest pist.Börjar därför bli lite sugen på åka lite mer utanför pisten.Funderar på köpa ett par lite bredare skidor för lite lössnö åka.Har tittat lite åt scott p4 och scratch bc.Jag väger 65 och är 178 är alltså ganska färsk på lössnö,medelgod i pist.Tänkte mig isåfall 178-185, pistskida har jag så denna skida ska va till offpist,inget extremt för det blir väl mest i sverige till att börja med.Har nån nåt tips om dessa skidor kan vara nåt,eller några andra som kan vara bra att lära sig på.Tackar jätte mycket isåfall.

scott p4-scratch bc wrs
BC är ju def. ingen "riktig" puderskida, alldeles för inriktad på jibbing vilken gör den lite för mjuk och för lång i tailen enligt mig... Men det är ganska stor skillnad mellan BC:n och P4:an, BC:n är en skön allroundskida medans P4 är en riktig puderskida om man köper 191:an (181:an funkar väl också, men är lite damskida...).

Jag ska nog ta och skriva en massa recensioner när som helst och då kommer nog en recension på BC:n... Jag kan nog redan nu säga att jag sätter en 4:a!

scott p4-scratch bc wrs
Völkl gotama alt. K2 seth. Dom är breda men inte jättebreda. Har inte åkt på någon av dom men vad jag hört och läst tror jag gotama skulle passa bäst. Mindre inriktad på park än seth.

Förlåt niclask men jag tycker inte att han ska köpa BC:n då den som carled säger är för BC-hopp och annan jibbing i lite mjukare snö och inte för ren offpist.

Senast ändrad:
scott p4-scratch bc wrs
Men scott p4 är också bra! Men går du upp i läng blir den ganska bred, kanske för bred för sverige? Vänta tills MnO kommer in, han kan sin sak ;)

Tillbaka
Topp