H
hultet
Guest
Scott vs Rossignol vs Head
Jag kommer nu sålla mig till mängden av de som startar skidköpartrådar men jag har läst en massa här på forumet och bland recensionerna och inte riktigt hittat det jag söker.
Jag har åkt skidor länge och klarar mig bra i pisten, tycker framförallt om när det går fort.
Nu ska jag upp till Riksgränsen och göra en säsong och då lär det ju bli en hel del off-pist åkning. Det är ett område som jag ännu inte behärskar, men planen är att jag ska lära mig. Nu behöver jag nya skidor som passar till det mesta och jag har hittat tre begagnade jag funderar på:
- Scott mission 183 cm
- Rossignol B3 184 cm
- Head monster 82, 183 cm
Vilken tror ni skulle passa bäst?
Scott-skidan ligger något högre på min lista än de övriga eftersom den är lite bredare= passar bättre i off-pisten men samtidigt har en ganska kort radie (vilket jag tror gör den rolig i pisten). Men jag är inte säker på att den är bättre än de övriga... Jag hittar en hel del info på forumet om rossignol och head, men inte särskilt mycket om scott. Någon som har erfarenhet av den?
Just det: Jag är 184 cm lång, väger ca 77 kg och är tjej (om det nu spelar någon roll)...
Tack på förhand!
Jag har åkt skidor länge och klarar mig bra i pisten, tycker framförallt om när det går fort.
- Scott mission 183 cm
- Rossignol B3 184 cm
- Head monster 82, 183 cm
Vilken tror ni skulle passa bäst?
Scott-skidan ligger något högre på min lista än de övriga eftersom den är lite bredare= passar bättre i off-pisten men samtidigt har en ganska kort radie (vilket jag tror gör den rolig i pisten). Men jag är inte säker på att den är bättre än de övriga... Jag hittar en hel del info på forumet om rossignol och head, men inte särskilt mycket om scott. Någon som har erfarenhet av den?
Just det: Jag är 184 cm lång, väger ca 77 kg och är tjej (om det nu spelar någon roll)...
Tack på förhand!