scratch BC WRS 06/07

scratch BC WRS 06/07
Tjenare!

Har nu inför säsongen tänkt införskaffa mig ett par Scratch BC. Jag är ungefär 176 cm lång och väger ca 63-64 pannor. jag kör ungefär lika mycket offpist som jag kör park och frågan lyder vilken längd ni tycker jag ska ha. Hade tänkt 171 cm men är det för långt??

// Jimpan

scratch BC WRS 06/07
Det är absolute inte för långt. Du kan nog t om gå upp en storlek till 178.

Senast ändrad:
scratch BC WRS 06/07
Håller bara med poc, 171 är absolut inte för långt.
Jag skulle också gå upp några centimeter om det finns lämpliga längre längder av BC.
Om jag har rätt så är vell BC en off-pist skida, och en längre skida än dig själv skadar inte i mjuk snö.

178 låter bra om det finns!

scratch BC WRS 06/07
tror inte 178 låter klumpigt i parken om du är 176 o väger runt 60-65 kilo.
du kommer inte förlora så mycket på en längre skida i parken, men du kommer vinna grymt mycket på den i offpist!
du tjänar mer än vad du förlorar!

scratch BC WRS 06/07
lika bra som nån annan skida, det beror på hur du monterar bindningen lite lätttare med mittmontering men inte särskilt mycket däremot tappar du enormt i offpisten med mittmonering

scratch BC WRS 06/07
scratch bc wrs är bantad till 06/07. jag kör 185cm scratch bc 05/06. inga probbs med vikten. snarare pilotens teknik som avgör. räkna tiden du spenderar i luften kontra snön så får du fram vad som är viktigast. dvs. 178cm.

scratch BC WRS 06/07
Nya BC är frukatsnvärt lätta med tanke på deras storlek. En kompis har köpt 185orna och dem väger som ett par korta smala jibblagg. Dem är bantade 600g sen 05/06, annars är skidan identisk. Köp minst 178, helst 185.

scratch BC WRS 06/07
Jag är i samma sits är 178 och väger 65 typ..
och jag åkte på ett par 177'or (völkl karma) förra säsongen och tyckte det va kanon =)

Blir dock Scratch denna säsongen då dom är lättade samt lite bredare och så..

Mina Karma va standard monterade och gick lätt att dra 540 med (satte det på första försöket) så det är inte direkt klumpigt...

Nu blir det "mittmonterade" EHH nee.. mer freestyle monterade som Sport-Conrad vill kalla det.. Inte fullt mittmonterat vilket gör att man fortfarande kan åka offpist och åka pist..

så jag säger 178..
och tycker du 171 är för långt borde du tänka om .. >_>

scratch BC WRS 06/07
Körde på BC i 178 förra året, är själv 174 och väger 74 i skinnkostymen. Enbart muskler såklart! Jag tyckte att mina funkade jättebra överallt, tom. i park även fast jag hade bindningarna på standard. Kommer till 75% köpa ett par 185 i år bara för att få mer röj och bättre puderegenskaper. Kommer väl antagligen kännas som mina 178 iom. att de är lättare i år.

Så jag tycker du skall köpa 178, helt klart! Proffsen kör 450 upp på rails med BC:n så det ska nog itne vara problem att raila, det är det som sticker upp ur pjäxorna som kan krångla ibland bara...

Tillbaka
Topp