Scratch eller Mojo?

• Trådstartare Trådstartare ErikR
  • Start datum Start datum
E

ErikR

Guest
Scratch eller Mojo?
Ok nu är det så att jag har ett litet problem. Har beställt ett par Scratch BC, 176cm långa, för några dagar sen. Men idag ringde dom från Intersport och sa att det inte finns ett endaste par av 176 modellen att få tag på i Sverige. Däremot har dom inne ett par 182:or av BC:n och så erbjöd dom sig att ta in ett par Head Madtrix Mojo skidor (176 långa) till samma pris som jag skulle köpa scratchen för, 6300 kr. Var nämligen rabatt om man beställde skidor den dagen jag beställde så..

Är ändå jävligt sugen på scratchen, men är 182 modellen för lång för en relativt god åkare som är 173-174cm lång och väger runt 57kg? Åker väl mest park men är en hel del och åker fritt i gränsen också. 182an skiljer ju inte så mycket mot 176an men.. Självklart har jag ju som alternativ att köpa Mojon men på något vis vill jag inte ha mojon lika mycket som jag vill ha scratchen fastän det är i princip samma skida. Varför vet jag inte. =D Och självklart kan jag ju dra mig ur köpet, men då går jag miste om ett ganska bra pris. Båda skidorna kostar väl runt 7000 ordinarie pris.

Hoppas någon kan komma med lite visdomsord som kan hjälpa mig att välja rätt=D.

Förresten vilken är standarbindningen till Mojon?

Scratch eller Mojo?
bra hjälp. jag tycker att du ska kollar runt lite du kanske hittar någon annan intressant skida. 182 låter lång.fast jag tror nästan bc e bättre

Scratch eller Mojo?
Priset låter inte så fantastiskt tycker jag. 700 kr i rabatt kan du garanterat få på andra ställen också, där du dessutom kan få exakt den skida du vill ha. Någonstans går det säkert att få tag på rätt längd och modell. Testa flera par i olika längder och köp sedan.

Scratch eller Mojo?
Själv skulle jag nog valt MOJOn men eftersom du vill ha Scratchen hellre så tycker ja du borde a den. Men inte som 182 det verkar alldeles för långt om du ska jibba. Ta det som finns under 176 eller ta MOJOn eller någon annan skida.

Det tredje alternativet är ju att du kan ta å köpa Scratchen typ på internet för där lär den ju finnas som 176.

Lycka till iaf

pz..

Tillbaka
Topp