Scratch fs vs Public enemy

jag tänkte köpa antingen nya Scratch fs elr Public enemy.. men jag vet inte vilken jag ska välja.. några tips ?

Jag kör i stort sett bara pist & park. har även kört på fjolårets scratch fs men vill gärna prova nå nytt men vet inte riktigt va jag får med public enemyn..

Tips ?

Finns ingen universal guide för vilken skida som e bäst. Allt beror ju på hur du åker och hur du är byggd... så: Längd? Vikt? Åkdagar? Skida som funkar bättre i Park eller i Pist? Spelar offpist in?

Jag kör själv på ett par scratsc fs -04 168 men förra året åkte jag ett par dagar på public enemy. Den rätt väsentlige skillnaden tycker jag är att Scrathen är en ren parkskida som jag tycker är i stort sett värdelös i pist och offpist medan public enemy är en mer allroundskida men inte riktigt lika vass i parken. Jag upplevde den som ganska tung och klumpig jämfört med scratch fs. I offpist är public enemy betydligt bättre än scratchen, den är även lite bättre i pisten. så frågan är var du ska använda skidan. Om du ska vara mest i parken och inte alls köra offpist skulle jag definitivt tagit Scratchen.

Jag väger 55kg och är 172 lång

köp public enemy dom är sjukt snygga skit i om dom är bra elle inte... dom går ju ändå sönder förr eller senare

Tillbaka
Topp