SCRATCH FS vs SCOTT P3

mr_gjein

Ny medlem
SCRATCH FS vs SCOTT P3
hej jag ska köppa nya skidor men vilka är bäst och lättast jag vill ha en bra park skida,lätt och vilken har mest böjj back??...

martin

SCRATCH FS vs SCOTT P3
tja, jag kör på P3orna och dom är riktigt sköna, bra i pisten och funkar skitbra i parken, även helt okej i offpist... fs har jag inte testat, P3orna är dock rätt så tunga men det har både sina för och nackdelar, jag tycker inte det är något problem, vilka som har mest böj där bak spelar ingen roll tror jag, båda har tillräckligt för att dom inte ska hugga iaf, mina p3or funkar utmärkt när man kör switch, tyvärr vet jag inte så mycket om FS...... men när jag var på alpint så sa dom att P3orna var dom bästa twintipskidorna i år, fast det beror ju på person till person, men jag är väldigt nöjd med mitt köp, efter P3orna kom teneughty har jag för mej.... åk till nån affär som kan sina grejer och fråga dom! //A

SCRATCH FS vs SCOTT P3
Ja har FS, funkar bra överallt, lagom mjuk, p3.orna e styvare. Du bör nog inte va för tung om du väljer FS. Ja tycker mina funkar jätte bra i pist, å parken funakr de också mcyekt bra i. stabila. Ganska så lätta e dem. Köp lika långa som dig själv. då funakr den bäst.

SCRATCH FS vs SCOTT P3
jag har fs och dom är riktigt sköna.Sköna att köra switch med och att landa switch med.
och dom är stabila.och jag tror att p3 är hårdare en fs.

SCRATCH FS vs SCOTT P3
Upplevde Scott P3:orna som tunga och relativt styva när jag testade en polares sådana. Fast hur de är mot Scratch FS:en har jag tyvärr ingen aning om då jag ej kört något med FS:en. Har endast gått och kännt på dem lite smått i skidbutiker och tycker de känns både lättare och betydligt mer flexibla än P3:orna. Men ja, aningen subjektiva spekulationer kanske men ändå =D Se om du hittar några skidtest i gamla nummer av Brant till exempel, se vad som skrivs om skidorna.

SCRATCH FS vs SCOTT P3
testade fs:en och p3:orna då de var skidtestdag i måttsund. FS:en är då mitt val mellan dessa skidor. riktigt sköna å köra på. p3orna kändes konstiga..

SCRATCH FS vs SCOTT P3
P3orna kändes konstiga? vad är det för argument, killen som ska köpa skicorna kanske vill ha lite relevant fakta om skidorna.... P3orna fick bäst i test av åka skidor.. bara så att ni vet, inget ont om FS.

SCRATCH FS vs SCOTT P3
När ja först kände på scratchen i butiken så kändes den väldigt mjuk, men han i butiken sa att den funakde mcyket bra i pist å upplevdes inte alls så mjuk där. Å de va sant , den va perfekt hårdhet/mjukhet på den liksom, stabil i pisten i carvingsvängar, upplevs itne alals fladdrig, utan mycket stabil och vridstyv. Däremot har den ett lagom flex så attt man kan göra tailpress,nosepress bunnyhopp/ollies m.m. funakr mcyket bra offpist också.

SCRATCH FS vs SCOTT P3
går de att jämföra?=) p3 är kung i parken(i pisten och offpisten för den delen också) cya

SCRATCH FS vs SCOTT P3
Det är två bra skidor så det finns inget bäst eller sämst. Allt beror på vad köparen är ute efter. Jag har bara åkt några åk per skida men föredrar p3:orna. min rekommendation är att du testar/hyr och sedan bestämmer dig. Då får du vad som passar dig bäst.

Tillbaka
Topp