Se Åre-VM live?

Funderar på att dra upp och kolla in fartgrenar till helgen. Har inte sett WC i Åre live förr, så jag undrar hur förutsättningarna är för att verkligen se något. Är man som åskådare hänvisad till målfållan eller kan man s.a.s. se racen uppifrån berget på ett vettigt sätt?

pd

Aktiv medlem
På plats och "jobbar" på Race arena. Det går absolut att se banan längre upp på berget. Där tunnlarna går under Störtloppet och Gästrappet så går det att komma hyfsat nära bakom näten, betydligt närmre än i målfållan. Där ser man bara åkarna de sista tio sekunderna, sen kan man ju förstås följa allt på bildskärmar.

Idag stod jag typ två meter bakom Shiffrins mamma och det var en ordentlig lättnad när dottern kom i mål.

farsan56

Medlem
Om du bara har helgen på dig så kolla vädret. Enl YR så ska det snöa både Lörd/Sönd och då blir det inget störtlopp.
Men då kan man ju trösta sig i pudret istället.
Go tur Christer/Åre

pd

Aktiv medlem
En sak till. Om du står uppe i backen så ladda ner FIS app. Där får du startlistor, tider m.m. i realtid.

Appen har jag redan, men tack för tipset. Kollar alltid med live timing när jag ser race, t o m framför tv:n :)

Senast ändrad:

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp