Sega ut frames! Hur?

• Trådstartare Trådstartare mbw
  • Start datum Start datum

mbw

Ny medlem
Sega ut frames! Hur?
Sjänare freeride!

Undrar bara hur de har kunnat ''sega ut frames'' i till exempel den här editen:

Titta vid 0:40 och 1:00

Tänkte eftersom att gopron endast filmar i 60 fps och ändå har de lyckats få en sådan skarp slowmo. En slowmo som är way out of bounds för standard slowmo om det är filmat i 60fps...

MVH måns

Senast ändrad:
Sega ut frames! Hur?
Apropå ingenting och helt OT, var det bara jag som noterade att han missade samtliga grabs i klippet?

Sega ut frames! Hur?
Dock för den som inte vet är twixtor inte ett program utan en plug-in till after effects. och det är inte hur lätt som helst att få bra slowmo där, det kan vara ett jävla trixande för att inte få massa motion blur runt kanterna på åkaren och liknande. men om man vet hur man ska filma det och redigera det kan man få till det jäkligt bra!

Sega ut frames! Hur?
Trulle sa:
Man kan också göra så i Adobe After Effects, det kallas ramped slowmo.
Det är inte samma sak. Ramped slowmo "rampar" ner farten till slowmotion. Bromsar upp liksom, men du får aldrig mer frames än du filmat med. Med twixtor kan man "skapa" nya frames som ligger mellan de ursprungliga kan man säga, och därigenom få en simulation av exempelvis 1 000 fps.

Sega ut frames! Hur?
MedlemJapaner sa:
Trulle sa:
Man kan också göra så i Adobe After Effects, det kallas ramped slowmo.
Det är inte samma sak. Ramped slowmo "rampar" ner farten till slowmotion. Bromsar upp liksom, men du får aldrig mer frames än du filmat med. Med twixtor kan man "skapa" nya frames som ligger mellan de ursprungliga kan man säga, och därigenom få en simulation av exempelvis 1 000 fps.
Nej, det är helt sant. Men man får lite samma effekt.

Sega ut frames! Hur?
sc00bat sa:
finns det nån liknande gerj för vegas??
Jag försökte få in det i premiere förut och det funka till viss del men man måste utnyttja typ andra funktioner i AE också, har för mig att det var något som gör att framesen smälter in i varann m.m.

Sega ut frames! Hur?
funkar sjukt bra i premiere pro, man måste bara stänga av frame blend innan!
och det handlar mycket om det som finns i bakgrunden av det du saktar ner, kollar du i klippen på tucker perkins så ser du att superslowmon bara är när himlen är helt blå, det minskar risken för warping som ser förjävligt ut.
och det är twixtor dom använder för gopro videorna, dom använder det tillsammans med final cut pro men det finns till adobe premiere pro,adobe after effects mm också.

här är mitt försök till att få det snyggt - https://www.freeride.se/video/max-cortes-twixtor-test/

Senast ändrad:
Sega ut frames! Hur?
F-T sa:
sc00bat sa:
finns det nån liknande gerj för vegas??
Jag försökte få in det i premiere förut och det funka till viss del men man måste utnyttja typ andra funktioner i AE också, har för mig att det var något som gör att framesen smälter in i varann m.m.
haha dock så var det där ju inte ett svar på hans fråga ;) och ja det finns till vegas pro 9 och 10! dock så är det där med twixtor jävligt svårt att få det bra men lycka till allihop!

Tillbaka
Topp