Sekvenser / Bildserie / Sekvensfoto. Hur?

fiilip_j sa:
Lånar tråden lite så jag slipper starta en ny...
Är de någon som vet hur man fixar inställningarna på en nikon d40 så man kan ta såkallde Sekvensbilder??
jag vet inte om det blir nån höjdare med en d40 för den är bara på 2,5 bps tror jag, annars så lär du ju ha en instruktions bok för det.. eller?

fiilip_j sa:
Är de någon som vet hur man fixar inställningarna på en nikon d40 så man kan ta såkallde Sekvensbilder??
Du går in på costommeny sedan tagningsläge sen tar du serie. tror jag iaf..

fiilip_j sa:
Sida 44 i PDF:en här: http://www.nikonusa.com/pdf/manuals/noprint/D40_noprint.pdf
förklarar det bäst tror jag.

"Shooting mode"
Tryck 'info' >> tryck 'i' >> välj alternativet under "ISO.."
Symbolen med flera bilder bakom varandra är det du söker.

Senast ändrad:
hjertman sa:
det bästa vore om du hade en system digital kamera . även om dom e dyra så blir det jäkligt bra bilder . canons värsting har tex mer än 11 mgpixel . sen ställer du upp den på ett stativ och sätter iväg en 12-13 bilder på sekund . sen så smälter du ihop bilderna i photoshop . så har du en sekvens
Wtf. Megapixel har INGET med sekvenstagning att göra, hoppas alla fattat det. Det man ska leta efter är såklart bilder per sekund. Vill man ha sjukt många bilder i en sekvens är Casio Ex-F1 det bästa som finns med sina 60bps sekvenstagning.

Peace!

f162d50e4fa0387ae847a8f549ebf9e5.jpg

Filmade utan stativ och sen blev de lek i PS. Kvallen blir ju inte den samma men det fungerar om man inte är kräsen =)

EDIT: Blir ju även muppigare när man har fisheye

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp