Senaste inom lavinsäkerhetsutrustning

Joye

Aktiv medlem
snowpulse.jpg

Krock-kudde i ryggsäcken.
Något att ha?

http://thegoat.backcountry.com/blog/2007/07/02/snowpulse-avalanche-air-bag/

Senast ändrad:
När utlöser man den där?
När det, helt plötsligt, dyker upp ett stort träd mitt framför näsan?

Den ser ganska instabil ut? Håller den verkligen sig på plats där?

Knäcker den nacken...?

1. den knäcker nogi nte nacken.
2. den kanske har ungefär samma funktioner som abs (för det är väl den med kuddar på ryggen?)
3. Om det finns snöre på den kan man va jävligt taskig mot den som bär den :D

har för mig att det ska bli ett luftrum om du nu hamnar under en lavin sen att den tar upp större plats så att du kanske flyter lite extra.

Det gäller nog att inte dra för tidigt bara, för när man väl har blåst upp den där så ser man ju ingenting av vad som händer runt omkring.

De gånger jag har jag har åkt med i lite större släpp har jag antingen klarat att åka ur eller hållt mig på ytan tills det stannar. Frågan är om man lyckats med det med den där badringen runt huvudet. Man får nog ha lite kyla och dra när det börjar skita sig lite/rulla på rejält. Det går ju ganska lugnt till en början många gånger.

Sport-Conrad ta eventuellt in den inför vintern. Se nedan:

Hello,
thanks for the information about this produkt.We contacted snowpulse
now
to check prices and availability.
So maybe we can sell it in the winter.You have to look on the website
up and on.
Best regards

Hans Conrad

Senast ändrad:
Rocketbelt is the shit! Adjöss till hudar och heliskiing, bara att trycka på knappen så lyfter man. Shane McConkey kan ju slänga sig i väggen med sin lilla skärm. När jag droppat en klippa loopar jag bara runt och droppar den igen och igen och igen!
Man spar ju dessutom in pengarna på liftkortet...

Senast ändrad:
Idén verkar ju bra men frågan är om resultatet är lika bra :S
ABS:en är väll till för att hålla dig ovanpå snön medans den här är till för att skydda dig?
Dessutom varade den ju endast 90sekunder, men men.

Gillade den här texten: "If you get trapped under the snow, the bag's deflation will give you some headspace during your last minutes on earth" :D

kemi sa:
Idén verkar ju bra men frågan är om resultatet är lika bra :S
ABS:en är väll till för att hålla dig ovanpå snön medans den här är till för att skydda dig?
Dessutom varade den ju endast 90sekunder, men men.

Gillade den här texten: "If you get trapped under the snow, the bag's deflation will give you some
headspace during your last minutes on earth" :D
ABS:en är väl ändå till för att dels ge dig mer plats i lavinen med hjälp av "kudden" så att du inte
mosas och enkelt får lut, och dels som skydd för nacken/rygg. vad jag hört iaf

Senast ändrad:
haha, "If you get trapped under the snow, the bag's deflation will give you some headspace during your last minutes on earth." Känns ju tryggt med lite headspace innan man dör. Bra iaf att dom inte lovar överlevnad bara för att man avänder den.

Tillbaka
Topp