Serre Chevalier 09/10, Bummartråden

Om ni har missat det så kan jag upplysa er om att AIK har tagit SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag vara bara tvungen haha=)

Senast ändrad:
Verkar sjukt konstigt när man ska köpa liftkort.

Vet att jag skrivit om det förrut men kan nån länka en sida där ni köpte vore det toppen. man ska ju tydligen göra det rätt snabbt för att få reducerat pris och det är välkommet.

Tack igen ha det bra

michaelaokonor sa:
Verkar sjukt konstigt när man ska köpa liftkort.

Vet att jag skrivit om det förrut men kan nån länka en sida där ni köpte vore det toppen. man ska ju tydligen göra det rätt snabbt för att få reducerat pris och det är välkommet.

Tack igen ha det bra
Det går att betala via internet om du kontaktar turistbyrån!

finns ikea i turin? det visste jag inte.
tror det går på ett ut mellan grenoble och turin anyhow, kanske lite längre till grenoble.

Julbord låter riktigt trevligt, det är jag med på! Gäller bara att hitta lämpligt ställe, fast det är inget vi kan göra nu direkt..

Det är 2 mil längre till Turin men omjag förstått det rätt så ska det nog vara bättre väg :)

Hur är det förresten... En del aver måste redan vara på väg ner eller?

Jag, max och alex sticker nu på måndag! Då är det jobb sökning, liftkorts köpning och krökning som gäller!

Okej krökning kanske inte är prio nr1, men tanken är där! ;)

Såg det här förresten:
http://www.facebook.com/event.php?eid=166532852067&ref=nf

Om det är sånt redan nu kanske det är ganska mycket mer och bättre sen i vinter? =)

Edit: Såg nu att det är visst snubben som brukar vända plattor på La Grotte i Vilenueve. Har hört från flera nu att det brukar vara ett jädra drag där :P
Han skrev förra året på FB:

"Dennis Disfors: A huge THANK YOU to all that contributed to the Party Mayhem @ La Grotte yesterday the 30th of December... It was so hot I had to wipe the condense of the CDs before playing them! I guess there are some Swedes in the area that knows how to party! Boomshakalak"

Nice :)

Senast ändrad:
Kommer ni ha tillgång till internet där nere så ni kan ge lite inside-information om snö och sånt? :)

alex sa att internetet skulle komma igång imorgon (torsdag) där nere, så det borde ju poppa upp lite bilder då.
hoppas hoppas.

tydligen inget internet, so far. men dom lever och lägenheten är nice.
den som väntar på något gott.. (suck..)
avuundsjukan och refebern lever och frodas här hemma. vilka är näst på att åka ner då? någon som drar nu i november?

har boende första månaden... vid Villeneuve tror jag de ligger. Sen får vi se om jag kan bo kvar där eller hittar nån o bo med. :)

Tja alla! Tänkte lämna en liten lägesrapport.
Har bott i Chantmerle nu i typ 5 dagar. Helt underbar by! Alla är as trevliga och hjälpsamma, även om alla inte riktigt fattar vad det man säger. =)
Jag och de andra två jag bor med har skaffa oss franskt mobilnr och håller just nu på att leta jobb. Det går väl hyfsat efter att ha träffat en del restaurangägare och så. Det som hindrar oss just nu att få jobb är att allt är långt ifrån öppet men de håller på att öppna.

Vet inte om det är några som har fått det, men om du visar ett kontrakt som säger att du har jobb hela säsongen för de som säljer liftkorten kostar det bara 476! =)

Vi har varit i både Briancon och Villenueve. De är riktigt trevliga de med men det är väl i Chantemerle allt kommer att hända ;)
Kan också säga att gå mellan Chantemerle och Villenueve är inga problem, till Briancon är det dock lite längre...

Katti_e: Vi måste dra ihop en riktig "get-togheter" när du kommer ner! :D

AntiAntonAnt sa:
Tja alla! Tänkte lämna en liten lägesrapport.
Har bott i Chantmerle nu i typ 5 dagar. Helt underbar by! Alla är as trevliga och hjälpsamma, även om alla inte riktigt fattar vad det man säger. =)
Jag och de andra två jag bor med har skaffa oss franskt mobilnr och håller just nu på att leta jobb. Det går väl hyfsat efter att ha träffat en del restaurangägare och så. Det som hindrar oss just nu att få jobb är att allt är långt ifrån öppet men de håller på att öppna.

Vet inte om det är några som har fått det, men om du visar ett kontrakt som säger att du har jobb hela säsongen för de som säljer liftkorten kostar det bara 476! =)

Vi har varit i både Briancon och Villenueve. De är riktigt trevliga de med men det är väl i Chantemerle allt kommer att hända ;)
Kan också säga att gå mellan Chantemerle och Villenueve är inga problem, till Briancon är det dock lite längre...

Katti_e: Vi måste dra ihop en riktig "get-togheter" när du kommer ner! :D
Shit vad kul! De får vi verkligen göra! =)

Ett litet tips också :) Förra året vet jag att Le Frog i Villeneuve (nedanför La Vieille Ferme) hade fritt trådlöst internet. Nu vet jag iofs inte om de hunnit öppna än men kan kanske vara värt att kolla.

Förresten, hur stöter vi på er när man kommer ner? :)

soffan123 sa:
tjena!!
jag är en tjej på 26 år som är skitsugen på att säga upp mig från jobbet och dra!! men det är lite tråkigt att bara dra ner själv! så jag undrar om det är några som ska ner och har plats över med boende. skicka gärna ett mail till mig sofie_norrlan@hotmail.com tack på förhand!!
/soffan!
Fritt trådlöst internet låter guld! Vad är Le Frog för ställe?

Le Frog är en liten liten mysig bar. Perfekt om man är sugen på en latte eller en vääldigt lugn afterski :)
Ägaren är en helt underbar gubbe och hans fru ägnar hela dagarna åt att skänka chips, popcorn, mackor mm. till höger och vänster så fort man kommer in.
För er som vet var Langleys hotell ligger i Villeneuve så är det bara nedanför backen cirkus hundra meter :)

Inget röjarställe men det har lite charm :)

Tja!är lite ung kanske för en hel sesong än, men längtar till jag också får uppleva känslan att åka skidor varje dag!
en lite fråga är: vart ska ni jobba?:)

henke_jibber sa:
Tja!är lite ung kanske för en hel sesong än, men längtar till jag också får uppleva känslan att åka skidor varje dag!
en lite fråga är: vart ska ni jobba?:)
Jobbar i Sverige för att på så sätt kunna lägga full fokus på skidorna :) Annars blir det nog lätt svårt att få riktigt mycket tid på snön...

Idag, efter ungefar 6 veckor fick jag mitt sasongskort pa posten. Bestallde pa franskt vis via brev med mina kontouppgifter nerskrivna. Sa det funkar aven om internetbetalning later mycket smidigare och sakrare. Jag var pepp tidigare men nu kanns det nara. Jag aker ner pa oppningsdagen den 12 december via flyg till Bergamo, tag till Oulx och buss till Briancon. Kan val inte hoppas att nagon annan bokat samma dagar, men ar det fler som ska traggla sig dit med tag och buss? Kanske innan mig sa att man far en ide om hur det kommer vara?

henke, hall ut. Din tid kommer. Sjalv var jag 16 nar jag borjade surfa pa freeride och bestamde mig for att jag skulle gora sasong sa fort jag slutade gymnasiet. Sen haller jag med Raspet helt och hallet efter att ha provat bade att jobba heltid och att aka heltid. Det finns verkligen inget varre an att se pudret akas upp medan man ar fast pa ett jobb. Arbetar du istallet heltid fran juni till december sa bor du kunna spara ihop for att slippa jobba heltid under sasongen.

Tillbaka
Topp