Serre Chevalier 09/10, Bummartråden

Precis, vi är mätta på schnitzel, bernerwurstel och radler. Nu vill vi ha Pan au Chocolat och Sunny D!

vadsjutton är radler för någonting?
det låter inget vidare.

Sunny D, är det inte det som hon i Juno dricker i början av filmen?

Gnagarn sa:
Att Mayrhof-tråden inte ska gå om oss har väl alltid varit målet?? Det vi måste bättre oss på är antal visningar av vår tråd ;)
Nu ligger vi mindre än 2000 visningar efter Mayrhofen! Yay.
Ska vi ha vadslagning om om/när vi hinner om dom? ;)

Jag gillar att ni håller liv i dessa trådar så folk inte får för sig att åka till de mindre orterna.

Don´t tell the Swedes ;)

NicoleHelm sa:
Gnagarn sa:
Att Mayrhof-tråden inte ska gå om oss har väl alltid varit målet?? Det vi måste bättre oss på är antal visningar av vår tråd ;)
hahaha neeej va kul! tävlar ni me tråden jag har startat! hahaha, kul ju! mayrhofen tråden ligger 3a som de mest besökta på fourmet! spelar väl inte större roll hur mycket man skriver! inte det som listas ;)

Och frågan är ju varför valde ni inte mayrhofen va?? dåligt ;) :P hihi..
haha de va med stor ironi jag skerv de där =). Men de e klart bäst vill man ju alltid vara;)

Frankrike kändes som en större utmaning än Österrike:P varför valde inte du Serre??

Mannen-som-surfar sa:
Jag gillar att ni håller liv i dessa trådar så folk inte får för sig att åka till de mindre orterna.

Don´t tell the Swedes ;)
Jag tror mer att det är ett sätt att lära känna varandra innan vi ses därnere/på vägen dit, men visst, det tar ju längre tid att sprida ryktet om [insert pytteliten puderhåla] när det är ett par trådar om andra ställen som uppdateras hela tiden. :)

Men ändå, är inte Serre ganska "litet" jämfört med tillexempel Cham, Anton och Badgastein om man ser till hur många svenskar som säsongar där?
(Att vi är bra på att offtopica på freeride är en helt annan sak. ^^,)
Jag hade i alla fall inte hört talas om Serre innan jag blev mer än sportlovsintresserad av skidåkning.

Det hade vart intressant att kolla upp någongång, vilken som är den största svenskhålan i alperna, sett till antal säsongare.

Jag tror inte Serre är någon "stor" ort ur bummarperspektiv. Anledningen till att den här tråden blivit så lång är för att vi är ett gäng skönt sociala människor som ska ner.

Det är ju bara att kolla på resten av trådarna. Dom flesta åker till St.Anton eller Cham. Det är ju självklart inget fel med det, både Arlberg och Chamonix är riktigt bra områden.
Min förra säsong i St.Anton var riktigt bra och jag ångrar verkligen inte att jag åkte dit. Men nu i år blir det Frankrike för hela slanten!

(Och precis som Hedda så hade jag ingen aning om att Serre Chevalier fanns innan jag blev mer intresserad av bummarlivet.)

Tror att Badgastein, Verbier, Saalbach och Val d'Isere är där uppe i toppen.
Generellt sett drar väl orterna med mycket party mest folk.. De som gör en säsong mer inriktad på jobb och fest än att vara först i liften en puderdag har nog inte så roligt i Disentis eller Alagna, till exempel. Därmed inte sagt att man inte kan röja i Disentis eller Alagna, det kan man säkert, men det var två av de mer okända orterna jag kom på sådär bara.

Och jag instämmer med GurraS, vi är sociala människor. :)

Jag gillade St anton som fan, missförstå mig inte nu. Men när jag kunde göra allt förutom bankärenden på svenska, då är det lite trist. Det är ju svenskar i varenda affär i anton.

Nu är jag sjukt taggad och upptäckte för en timme sen att bussen är trasig och inte kommer att klara resan ner till serre, Så nu blir det att köpa bil eller att flyga ner.

Hedda, såg på din blogg att du behövde vallnings grejjer, Vi tar med oss gammalt strykjärn, skrapa, kantslip och valla köper vi nog på plats!. Det är bara att låna!

xxx_08 sa:
Jag gillade St anton som fan, missförstå mig inte nu. Men när jag kunde göra allt förutom bankärenden på svenska, då är det lite trist. Det är ju svenskar i varenda affär i anton.

Nu är jag sjukt taggad och upptäckte för en timme sen att bussen är trasig och inte kommer att klara resan ner till serre, Så nu blir det att köpa bil eller att flyga ner.
I know what you mean. Riktigt så var det inte i Valdi/ValTho, men ändå väldigt mycket folk.
Men shit, är eran buss också kaputt? Jisses, alla bilar bara rasar samman.
Gött att ni tar med strykjärn, då behöver jag inte deppa ihop helt över mina torra skidor. :)

Senast ändrad:
Jag provpackade precis min skidbag, 29,9 kilo (två par skidor, en bräda, ett par pjäxor + alla skidkläder. samt lyssnar på billie the vision and the dancers.

Provpackningen skedde för någon vecka sen, trots att jag kommer ner så sent... 27kg än så länge!

kommer det förresten finnas några svenska parkråttor där nere som kan göra mig lite sällskap när inte Hedda är taggad på parkåkning :)?

Senast ändrad:
Gavva, jag vet inte varför du har fått för dig att jag vill åka park, jag vill minnas att jag sa att jag hade Parkskräck? ;)

Jaja, rädslor är till för att övervinnas.

Jag och Lidström kommer nog åka en del park. Men puderåkning trumfar så det får bli på dom inte så fräcka dagarna. Ni får gärna göra oss sällskap :)

Senast ändrad:
Jag kommer oxå vara i parken och försöka filma Gurra o Lidström!, vi rockar verkligen på att hålla igång en tråd!

Jag kommer oxå vara i parken och försöka filma Gurra o Lidström!, vi rockar verkligen på att hålla igång en tråd!

Tripple post, inte dåligt!

Tog precis första steget mot packning, jag la fram underställ och strumpor på sängen!

puder går alltid före park. och vissa nypistade manchestermorgnar går även pist före (sorry gavva, men så är det. det bor en carvingknarkare djupt inom mig).

:)

Heddious sa:
puder går alltid före park. och vissa nypistade manchestermorgnar går även pist före (sorry gavva, men så är det. det bor en carvingknarkare djupt inom mig).

KLART att puder går före park, men jag menar det kan ju inte vara powpow alla dagar under säsongen, speciellt inte under April!
fy för pist säger jag däremot :D

Hedda jag förstår dig faktiskt, en fräsch manchesterpistad backe med rätt temperatur slår få saker här i livet. Gärna med 1000meter+ i fallhöjd. Först ut så man slipper tänka på andra, och bara ge gärnet. Jag vet att Linus känner likadant =)

GurraS sa:
Hedda jag förstår dig faktiskt, en fräsch manchesterpistad backe med rätt temperatur slår få saker här i livet. Gärna med 1000meter+ i fallhöjd. Först ut så man slipper tänka på andra, och bara ge gärnet. Jag vet att Linus känner likadant =)
sant så sant.

instämmer grabbar. dock finns det inget som skrämmer mig mer än isig pist med en massa jävla turister utan koll.

pist är verkligen himmel och helvete på samma gång.

btw, det senaste jag hörde från boysen därnere var att de skulle tvätta. det var väl typ i förrgår. :P

Isig pist är en av de få saker i livet jag verkligen HATAR. + småkids utan kontroll som man inte ser när man ska svänga!

Ähh! Det är helt omöjligt att ha den här tråden på prenumeration när ni ska sväva ut hela tiden ;)

Finns det någon som inte hatar danska blades-åkare?

xxx_08 sa:
Isig pist är en av de få saker i livet jag verkligen HATAR. + småkids utan kontroll som man inte ser när man ska svänga!
+ folk överhuvudtaget utan kontroll.
+skidskoleserpentiner.
+folk som har åttiotalsgrejor utan att vara ironiska
+liftar som slår sönder ens vader vid påstigningen
+när skidorna inte får plats i skidhållarna på gamla äggliftar.

min positiva inställning övergick just i halvgnäll. ursäkta.

Tillbaka
Topp