Serre Chevalier 09/10, Bummartråden

offtopic, igen, men jag måste bara informera om att vi har gått om mayrhofen och är den tredje mest lästa skibum-tråden på freeride.

:)

Tjena!

Är det någon där nere som kan husera oss, för en liten slant såklart, en vecka fr.o.m. den 15jan?

Vi är två sjyssta grabbar som måste iväg på resa efter vår tenta. Jag åker telis och min polare åker skidor.

Tack på förhand!
MVH
Calle Dahlqvist

Inte illa vad ni spårar med OT i vår sköna lilla tråd, men jag gillare! Nu har vårat gäng i alla fall en bil att ta oss ner i igen så nu är det nära, jag funderar på att börja fundera på vad man ska packa ikväll, men är tveksam till att jag kommer orka det så jag tar det nog i nästa vecka istället! :D

Kul att det verkar va så mycket sjukt skönt folk som ska ner, som Gurra säger som kommer vi nog hänga en del i parken men puder går ju före dock.. Men mycket park ska det bli i alla fall!

GurraS sa:
Jag säger bara en sak,

No friends on powder day!
nejnej, puderdagar ska upplevas i sällskap.
alltid trevligt med folk som vet vad man pratar om sedan när allt bara är
"ååå det var så himla bra!"

och inte att förglömma, säkerhetsaspekten. :)

xxx_08 sa:
Bara jag som tycker det svårt att välja vad man ska packa? fyfan jag vill åka nu!
don't get me started. jag har seriösa valsvårigheter. jag kan inte ta med mig alla kläder, och behöver inte heller då jag vet att jag kommer bo i skidkläderna och mjukisbyxorna, men jag vill ändå ta med ALLA jeans.

suck..
hejsan övervikt på flyget, typ.

Bizz sa:
Idag, efter ungefar 6 veckor fick jag mitt sasongskort pa posten. Bestallde pa franskt vis via brev med mina kontouppgifter nerskrivna. Sa det funkar aven om internetbetalning later mycket smidigare och sakrare.
Jag såg ditt inlägg och gjorde likadant, orkar inte hålla på över telefon och web... Det verkar funka fint för mig med då de nu dragit pengarna från kontot, hade lite tur att de gjorde det just den dagen euron stod som lägst och sen dess har kursen pekat uppåt igen.

jaja, sitter och väntar på brevbäraren nudå. Tyvärr kommer jag nog inte upp innan febrauri så liftkortet kommer sitta och bränna ögonen från sin plats på kylskåpet. Kanske blir min vecka i ramundberget snart nåt jag inte kan njuta ordetnligt då jag bar ser fram mot serre...

Hej hur fan va det kan man köpa säsongskortet på plats där nere? Står förmodligen i tråden men jag orkar inte läsa igenom hela en gång till.

jep du kan köpa korten här nere. tog oss 5 dagar att få dem efter vi beställde dem! Fast om du inte hinner ner innan 1 dec så borde du nog skicka brevet imon!

xxx_08 sa:
Bara jag som är stressad av wecallitakick bloggens bilder. ingen snö alls ju:( hoppas det kommer snart.
kollade webbkamerorna idag, det vara grått överallt så jag antar att det snöar. kolla snow-forecast också, det ska snöa nu enligt den..

Tack Kattie, Du gjorde min dag:D mysigt värre det ser ut. Har ni några fler bilder? hetsa dom andra att lägga upp bilder på sin blogg.

xxx_08 sa:
Tack Kattie, Du gjorde min dag:D mysigt värre det ser ut. Har ni några fler bilder? hetsa dom andra att lägga upp bilder på sin blogg.
instämmer! åh, shit jag längtar snart ihjäl mig.
jag vet inte vart jag ska göra av mig själv i tio dagar till. jisses.

Idag har vi åkte skidor för första gången och byggt en kicker =)

Hedda: Nej det har vi inte ännu. Bara jag och max. Fast alex beställde ju 4 kort samtidigt så det är nog därför.

Nu snöar det igen :P

AntiAntonAnt sa:
Idag har vi åkte skidor för första gången och byggt en kicker =)

Hedda: Nej det har vi inte ännu. Bara jag och max. Fast alex beställde ju 4 kort samtidigt så det är nog därför.

Nu snöar det igen :P
awesome! jag gillar att ni tränar upp park-skillsen ;)

be Alex posta lite snöiga bilder på bloggen!!

Halloj !

Jag är en trevlig kille som söker boende och bummarkompisar
under början på februari till slutet på säsongen
och undrar ifall det finns någon som har plats för en till ?

Jag har tidigare varit i Serre Chevalier och kan inte annat än rekommendera det =)

Mvh
Tobbe

jag har cirka 73 timmar innan avfärd etapp ett, och ytterligare 20 innan flyget lyfter från kastrup. förutsatt att jag räknat rätt :)

GurraS sa:
Hur menar du då? Förklara :P
om du menar hur jag menar så vet jag inte. eller jo, jag vet att jag åker till malmö på onsdag och serre på torsdag. malmö = etapp ett. ser framemot att baxa på 30 kilo skidbag på x2000tåget, NOT!

:)

Tillbaka
Topp